Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe/wanneer kan ik mijn mobiele telefoon het beste opladen?

Ik heb mij ooit laten vertellen dat je een mobiele telefoon het beste kunt opladen als tie echt bijna uitvalt of in ieder geval heel ver leeg is. Laatst las ik echter dat het beter is om je mobiele telefoon NIET (heel) ver leeg te laten lopen en 'm al eerder aan de oplader te doen. Wat klopt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een telefoon opladen wanneer je wilt. De li-on batterij of voluit lithium-ion batterijen hebben zo goed als geen "geheugen" en worden dus niet of nauwelijks lui.

Oudere telefoons die deze li-on batterijen niet hebben hebben hier wel meer last van.

Na een jaar intensief gebruik zal de capaciteit iets afnemen, de capaciteitbkan echter zo goed als volledig weer teruggewonnen worden door de batterij "diep" te ontladen. Op veel toestellen zit deze functie en staat beschreven in de handleiding.
Op mijn htc desire hd is het dacht ik: Toestel uitzetten- lader aansluiten- lader eruithalen- lader er weer in. Dan gaat het lampje rood knipperen en begint het diepontlaad proces. Het toestel kan dan even niet gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vroeger was het inderdaad beter om je batterij zo leeg mogelijk te hebben voor je m weer oplaadde. De batterijen die nu echter in mobiele telefoons zitten zijn zo verbeterd dat die niet meer nodig is. Gewoon opladen wanneer jou het beste uitkomt dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ALLE mobiele apparaten hebben een accu die lui wordt als je hem oplaadt wanneer hij nog niet helemaal leeg laat! Maar het is al genoeg als je je mobiel één keer per maand helemaal leeg laat en dan pas oplaadt. Wanneer je dit niet kun je op de lange termijn minder lang met je accu doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon opladen waneer je wilt.
Ik zelf doe het altijd snachts want dan is hij over dag klaar om te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding