Kun je in een telefoon waar eerst een kaartje in zat voor een abonnement ook een prepaid kaartje stoppen?

Ik heb al het kaartje (prepaid kaartje) in de abonnement telefoon gedaan , maar er staat 'alleen nood oproepen' / 'geen service'
Kan het dan gewoon niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Je kan alleen een Simkaart van een andere provider in je telefoon doen, als dit een Simlock vrije telefoon is. Als je de melding krijgt 'alleen noodoproepen' kan het inderdaad niet.

Het is mogelijk je telefoon Simlock vrij te maken. Echter, of het de kwaliteit van je telefoon bevordert betwijfel ik. In bron 1 staat een link naar een website Waar je voor 2 euro je telefoon Simlock vrij kunt maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je weet van welke provider de telefoon komt, kun je ook nog proberen om een pre-paid kaart van die provider te kopen, vaak werkt het dan wel. Providers zijn trouwens verplicht om na twee jaar de simlock te verwijderen, dus je kunt ook als je de papieren (aankoopnota of abonnementsfactuur) nog hebt naar een provider toegaan en vragen of ze het even willen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt er idd op dat je toestel beveiligd is met simlock via je provider.Even naar zo'n buitenlands telefoonwinkeltje in het centrum waar ze hem simlock vrij maken voor 10€. Daarna werkt het perfect suc6 ermee