Is waar dat als je jezelf hoort tijdens een telefoongesprek je afgeluisterd word?

Een vriend van me zei dat maar ik wilde weten of het nou echt was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
13.8K

Antwoorden (2)

Nee hoor, dat is geen waar, want het is een echo die je via via soms kunt horen.
En ja je kunt wel worden afgeluisterd met speciale apparatuur van bijvoorbeeld de Politie, maar er moet wel een reden zijn om je af te luisteren, en het heeft ook geen enkele zin als je niets te verbergen hebt wat niet door de beugel kan. maar het afluisteren is namelijk verboden, maar van dat soort afluisteren merk je niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vroeger in de jaren 1990 als je iemand belde en was in gesprek kon je het hele gesprek mee luisteren, vanaf 1998 hebben ze dit afgeschermd met een melding dat deze persoon in gesprek is. later naar in 2001 werd dit veranderd in pieptoon dudelie dudelie en werd de verbinding verbroken. tegenwoordig word vooraf dat de oproep wordt doorgeschakeld al vermeld dat de persoon in gesprek is en later moet proberen. een telefoon gesprek kan je dus niet afluisteren. alleen met een speciale apparatuur b.v. politie. dit wordt echter alleen gedaan als het om dreig situatie of op leven en dood gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
het kan wel eens zo zijn dat als je met iemand belt dat je je zelf in de telefoon terug hoort. dat is enkel de echo van de microfoon weerkaatsing. dat kan als je ergens staat waar een hoog magnetische veld geladen is of de andere persoon. bv bij een grote speaker te staan. echt specifiek afluisteren van gesprekken.. nee kan tegenwoordig niet meer uit privacy redenen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet heb ik dit nog nooit meegemaakt dat ik een gesprek kon mee luisteren,ook niet de melding dat de persoon in gesprek is.
Ik heb tijdens een in gesprek,altijd een korte snelle toon gehoord.