hoe zorg je dat je samsung galaxy s4 geen geluid maakt als je een foto maakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Het geluidje is verplicht om te voorkomen stiekem een foto genomen wordt. In het verleden waren er Japanse gsm's welke geluidloos foto's gemaakt konden worden, maar na klachten van dames met korte rokjes in de metro is dit veranderd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heeft te maken met plaatselijke regels. In sommige landen kan de S4 het wel, in andere landen niet. Op sommige telefoons werkt het geluid zelfs wanneer je het volume helemaal omlaag hebt staan. In andere landen kun je door het volume omlaag te zetten het shuttergeluid wel uitschakelen.

Bij de S4 heb je van alle drie de varianten de mogelijkheid (shuttergeluid uitzetten als optie, geen optie maar wel via volume uit en shuttergeluid zelfs als je volume uit staat), afhankelijk van voor welke regio je toestel bedoeld was.

Ik heb zelf een Nexus 4 en een G2. De Nexus 4 heeft de optie niet om het uit te zetten, maar is wel gewoon stil wanneer je het volume omlaag zet. De G2 heeft altijd een shutter-geluid.

Welnu, wat kun je eraan doen met de S4? Wat de standaard camera-app dus niets als je die optie niet hebt en het omlaagdraaien van het volume niet werkt of gewoon geen oplossing is waar je tevreden mee bent. De enige overgebleven optie is dan het downloaden van een losse camera-app die de optie biedt om het shuttergeluid uit te zetten.