Is het mogelijk om een mobiele telefoonabonnement af te sluiten als je bij BKR bent vermeld?

Als je schulden hebt of hebt gehad kun je dan een telefoonabonnement afsluiten?

Ik ben door Vodafone enorm genaaid met extra kosten voor dataverbruik waar ik geen waarschuwende SMS voor heb gehad (maar zij houden vol dat ik die wel heb gehad en ze weigeren daarom om mij restitutie te verlenen). Ik wil dus van provider veranderen volgend jaar, wanneer mijn abonnement afloopt. Maar kennelijk is dat niet mogelijk als je bij BKR bent vermeld (waar ik waarschijnlijk wel bekend sta ivm recente schulden).

Kun je met zo'n status een mobiel abonnement afsluiten of ben je dan aangewezen op prepay?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij wel.
Ik las er een tijdje geleden iets over in de Metro(krantje dus hè?;)
Dat ze daar niet meer naar mogen kijken en dan mensen dus gewoon een abonnement moeten kunnen afsluiten.
Is dus vast wel iets over te vinden.
Ik hoop het voor je!Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Simyo is een hele goede provider die geen saldocheck doet. Relatief goedkoop maar wel zonder mobiele telefoon dus sim only ze draaien op het netwerk van Vodafone dus eigenlijk overal wel goed bereik. Ook kun je heel handig via je online account dingen aan en uit zetten dus als je verwacht volgende week meer te bellen dan normaal kun je je belminuten voor een maand omhoog gooien. Simpel doet ook geen check, maar daar moet je betalen voordat je überhaupt een simkaart ontvangen hebt, doe je dit niet binnen een week heb je een deurwaarder aan de telefoon, erg agressieve manier van zaken doen.....

Het beste antwoord

BKR doet dit niet meer, de telecomproviders zijn overgestapt naar Preventel (zie www.preventel.nl) die een soortgelijke taak heeft. Een provider kan je inderdaad een abonnement weigeren als je een telecomschuld hebt. Preventel legt die informatie alleen vast. Potentiële abonnees worden zo beschermd tegen problematische telecomschulden maar de provider bepaalt wat hij met de registratie van Preventel doet.

Toegevoegd na 51 seconden:
Die een soortgelijke... mz dat een soortgelijke
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het beste open kaart spelen met je nieuweprovider en aantonen dat je nav je inkomen een abbonnement kan voldoen. Je kan ook eerst bellen met een provider. Laat je niet pakken op achtergehouden informatie.

Succes