Kost het mb als je whatsapp of internet opent?

Zoals al in de vraag staat.. Kost het mb als je een app of internet opent maar er verder niks mee doet? Of kost het alleen mb als je daadwerkelijk een site opent of een berichtje stuurt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Nee dit kost geen MB. Je kunt betreffende acties namelijk ook zonder internet uitvoeren. Whatsappjes lezen kost geen mb, maar versturen wel.
Een internetpagina die al open staat lezen kost ook geen mb, maar 'surfen' wel.
Maar let op! Whatsappjes ontvangen kost wel mb, dus ook al heb je whatsapp niet eens geopend, dan kunnen de mb's slinken.

Schakel daarom de dataverbindingsstand voor de zekerheid uit als je geen berichten wilt versturen/ontvangen en niet wilt 'surfen' op internet.