op mijn siemens c45 telefoon hoort men mij wel maar ik de ander niet?

Als ik op mijn huistelefoon word gebeld hoort de beller mij wel maar ik de beller niet.
Wat heb ik verkeerd ingesteld. Het gaat o de Siemens Gigaset C45

9 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K

Het beste antwoord

In de Nederlandstalige gebruikershandleiding (zonodig te downloaden vanaf https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-Gigaset-C45/handleiding-5-61369.html) staat op pagina 11 hoe de volume-instelling van deze handset werkt. Het zou vreemd zijn als je hiermee het volume van het binnenkomende gesprek helemaal op nul kunt zetten, maar uit de gebruikershandleiding is niet op te maken wat er verder nog verkeerd ingesteld zou kunnen staan.

Zoals aangegeven op pagina 7 heeft deze handset een mogelijkheid om een hoofdtelefoon aan te sluiten. Het lijkt me logisch dat in dat geval de luidspreker voor handsfree gebruik en ook het kleine luidsprekertje in het gedeelte dat je normaal tegen het oor houdt uitgeschakeld worden. Misschien zit er iets, een stukje vuil of zo) in deze aansluiting dat onbedoeld die luidsprekers heeft uitgeschakeld? Of misschien is dit contact door er per abuis een ander type steker in te steken inwendig verbogen geraakt zodat nu de luidsprekers permanent uitgeschakeld blijven, alsof er een headset ingeplugd is?

Misschien is het nu wel een oplossing om sowieso eens de werking met een headset te proberen, indien u een headset heeft met een geschikte steker.

Toegevoegd na 12 minuten:
Als de verbinding via een modem loopt kun je ook proberen die modem te resetten door de voedingsstekker eruit te nemen en een minuutje te wachten en dan weer aanzetten; ik las dat dat eventueel ook kan helpen.