Hoe verwijder je het sluiter geluid van de iPhone 5?

Op de iPhone 5 zit een geluidje als je een foto maakt. Maar als je het geluid uitzet (op elke manier dan ook), hoor je nog steeds het geluid. Ik wil graag het geluid bestand verwijderen via de pc. Maar hoe moet ik dat doen? Welke programma's moet ik hebben? En zonder dat je heel handig moet zijn met pc's, of dat je ineens je iPhone-software hebt gesloopt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
17.6K

Antwoorden (2)

Het geluidje zelf uitzetten gaat niet. Er zijn echter twee manieren om het geluid (tijdelijk) niet te laten klinken.

Methode 1 is vanzelfsprekend de telefoon op stil zetten door middel van de switch op de linkerzijkant van de telefoon. Wanneer je de telefoon op stil zet maakt de camera app ook geen geluid meer bij het maken van een foto.

Methode 2 is meer een trucje, en werkt alleen als je iOS 7 of hoger hebt. Wat je moet doen is naar je muziek app gaan, en een nummer selecteren. Vervolgens zet je je geluid door middel van de volumeknoppen helemaal uit. Als je nu een foto maakt, zul je merken dat ook dan geen geluid te horen is van de shutter. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, kan alleen als de telefoon met de switch op stil wordt gezet.
Dus switch uit, foto maken, switch aan.

Geluidsbestandje weghalen zal niet (zomaar) gaan. De iPhone zal op z'n minst gejailbreakt moeten zijn. En daarna is het redelijk voor experts... maar is mogelijk. Zie link.

NB: Wist je trouwens dat dat geluidje z'n oorsprong heeft om voyeur-achtige zaken tegen te gaan? O.a. in Japan is het zelf verplicht:-)