Ik wil mijn prive-telefoonnummer behouden bij indienstreding bij nieuwe werkgever. Hoe regel ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (1)

Als je je telefoonnummer hebt gekregen van je (oude) werkgever, is het mogelijk dat dit door die werkgever aan een nieuwe medewerker zal worden gegeven. De telefoonnummers liggen soms vast in een contract van de werkgever met de telefoonmaatschappij. Als je wil voorkomen dat je telefoonnummer aan iemand anders wordt gegeven en als je dus jouw telefoonnummer wil houden, zal je hierover moeten overleggen met je werkgever. Misschien kan je je telefoonnummer houden tegen een bepaalde vergoeding.
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Interessant!
Er zijn werkgevers die je een telefoonnummer geven als je er komt werken? Of gaat het om een zakelijk mobieltje? Voor mij volkomen nieuw...
Antoni
9 jaar geleden
Ja, soms hoort een mobiele telefoon met daarbij een telefoonnummer bij de secundaire arbeidsvoorwaarden. De werkgever wil hiermee onder meer de medewerkers beter bereikbaar maken. Dat geldt met name voor bedrijven waarbij de werknemers geen vaste werkplek hebben en/of steeds van opdrachtgever veranderen. Soms is het aannemen van die telefoon zelfs een verplichting voor de werknemer in het belang van de werkgever . Voor sommige mensen kan het ontvangen telefoonnummer het (enige) nummer worden waarop ze ook privé zijn te bereiken: als je telefonisch toch al te bereiken bent, is een tweede telefoonnummer in principe immers onnodig. De scheidslijn tussen 'werk' en 'privé' wordt de laatste jaren steeds minder duidelijk, dat is een feit. Misschien horen een mobiele telefoon met een telefoonnummer tegenwoordig overigens minder vaak bij secundaire arbeidsvoorwaarden dan zo'n tien jaar geleden.
SimonV
9 jaar geleden
Bedankt voor je toelichting. Plus.