Wat is er aan de hand als mijn extra geheugenkaart niet met mijn mobiel wil verbinden?

Hoi iedereen,

Ik heb een Samsung Galaxy Fame S6810. Deze heeft niet veel intern geheugen en daarom heb ik een extra geheugenkaart erin zitten (TDK 8 GB voor MicroSD). De apps slaan alleen op mijn mobiel op, dus op het extern geheugen (die extra geheugenkaart) daar staan foto’s, filmpjes, muziek, etc.

Alleen sinds gisteren heb ik een probleem: mijn mobiel werkt nog prima, maar mijn foto’s, etc. bleken opeens weg te zijn! Zodra ik thuis was, heb ik mijn geheugenkaart uit mijn mobiel gehaald en in mijn laptop gestopt. Hier bleek dat alle bestanden er nog gewoon opstonden. Ik heb meerdere keren, zowel met mijn mobiel aan als uit, de geheugenkaart er opnieuw ingestopt, maar het lijkt wel alsof ze niet willen verbinden. Ik krijg namelijk wel een melding van mijn mobiel dat er een extra geheugenkaart aanwezig is, maar de bestanden verschijnen niet op mijn mobiel....

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en of er wat aan te doen is?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Dit kan een aantal oorzaken hebben, namelijk:

1) Geheugenkaartje is corrupt geraakt;
2) Telefoon kan de hoeveelheid data niet meer verwerken met het werkgeheugen;
3) Geheugenkaartje draait in verkeerd systeem;

Wat ik je adviseer om het probleem op te lossen is redelijk eenvoudig:

1) Plaats het kaartje in jouw laptop en zet alle foto's over naar je laptop.
* Zet de foto's ook voor deze zekerheid nog over op USB

2) Als dit hebt gedaan het geheugenkaartje formatteren, dit gaat als volgt:
2.a) Klik met de rechter muisknop op het geheugenkaarticoon op de laptop;
2.b) Kies vervolgens voor de optie 'formatteren';
* Je krijgt een melding 'Weet u zeker dat...' melding hier op 'Doorgaan' klikken;
2.c) Kies voor snel formatteren (laat FAT32 in de dropdown takt);

3) Plaats al jouw foto's terug op de geheugenkaart en plaats deze weer in de telefoon.

Werkt het nu ?
Als het nu werkt weet je dat het aan het bestandssysteem van het geheugenkaartje lag en dus niet aan de telefoon.

Werkt het niet?
Herhaal de stappen 1 tot 2.c nogmaals, maar plaats nu de geheugenkaart LEEG in jouw telefoon en maak wat foto's.

Werkt het nu ?
Als het nu werkt weet je dat de hoeveelheid data op de geheugenkaart waarschijnlijk te veel is voor het werkgeheugen van de telefoon. Hier kun je niks aan doen, anders dan je kaartje af en toe over te zetten naar je laptop.

Werkt het nu nog niet?
Dan is er iets mis met je toestel, het operating systeem op jouw toestel of het geheugenkaartje zelf vertoont een defect. Dit laatste kun je nog testen door na alle andere testjes een geheugenkaartje van iemand anders even te plaatsen om het te testen.

Succes!