Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een externe harde schijf voor een telefoon/tablet? (Geen microSD)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
33K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, die bestaan. Sterker nog, het zijn de gewone externe harddrives zoals je die voor PC koopt. Met behulp van een USB OTG stekker kun je jouw smartphone van een normale USB poort voorzien. Zo'n stekker mag €5 kosten. Stelt niets voor.

Wel kan het zijn dat jouw smartphone onvoldoende stroom kan leveren om de drive mee aan te sturen. In dat geval moet je er even een powered USB hub tussen plaatsen.

Verder zijn er veel USB sticks die zelf al over een OTG connector beschikken. Meestal zit die aan de andere kant van de reguliere USB connector. Deze sticks kunnen best groot zijn. Tenslotte is er nog de bovengenoemde oplossing waarbij je een drive via WiFi met jouw smartphone kunt verbinden. SanDisk en Seagate hebben daar veel oplossingen voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet niet of je dit een "harde schijf" kan noemen ?

maar volgens mij zijn er meerdere opties.


https://www.youtube.com/watch?v=jzB40Zdf8r8

https://www.youtube.com/watch?v=n86YfYDltHs

ik weet niet of die een for ipad ook werkt met modernere IOS 8
maar volgens mij moet dat niet uitmaken ?

succes
(Lees meer...)
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als die met Wi-Fi verbind, moet ik zelf dan ook op Wi-Fi verbonden zijn (thuis bijvoorbeeld?)? Ik wil er een die ik waar ik ook ben op mijn telefoon kan aansluiten, en eventueel dan via de Wi-Fi kan aansluiten.
Eventueel wil ik er beveiligssoftware voor hebben natuurlijk.
Een hele mond vol! Maar hopelijk is het dan ook meteen duidelijk :)
Ja zeker! Ik heb er laatst nog een gekocht met als ik het goed zeg 2 Tb aan geheugen en die kan je dan doormiddel van een wifi signaal die de externe hardeschijf zelf uitzend gebruiken dingen opzetten en bekijken(dat kan uiteraard ook gewoon op de computer) je zou even met je vraag naar de mediamarkt toe moeten gaan dan zullen ze je de afdeling aanwijzen met dit soort harde schijven. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding