Kan ik mijn abonoment per direct opzeggen zonder extra kosten wegens fout van provider zelf?

Vanmorgen afgesloten bij vodafone, kan niet bellen wat er aan de hand is aangezien ik helemaal ben afgesloten. Met een vriendin haar telefoon moeten bellen tot 4 uur vanmiddag maar wegens drukte kan ik niet geholpen worden en moet ik later terugbellen en word vervolgens zo de haak er opgegooid. Ik naar een vodafone winkel, ook daar kunnen zij niets voor mij betekenen alleen betalen via internetbankieren en morgen maar weer bellen als je word aangesloten. Nu blijkt dat ik vanaf maart niet betaald heb ( wat ik zelf uit moest zoeken aangezien vodafone het te druk heeft en of het niet weet)
3 maanden is er geen auto incasso gedaan. Ze hebben het niet eens geprobeerd te incasseren, dat zie je namelijk als het niet geïncasseerd kon worden als er niet genoeg geld opstond, heb geen brief ontvangen ( want die versturen ze niet meer ) geen mail en geen sms. Wel mails met reclame en klanttevredenheids onderzoek.
Ik heb de betalingen net overgemaakt en wil als ik morgen kan bellen per direct mijn abonoment opzeggen, maar hier zitten 2 jaar kosten aan verbonden mag dit wel? Ik lijd aan een paniekstoornis dwangstoornis en ernstige angststoornis met grootst deel voor mijn zoontjes, nu kan ik niet bellen en gebeld worden. Weet iemand of ik mijn contract mag verbreken zonder extra kosten omdat dit mijn fout niet was maar die van vodafone, ik ben al 4 jaar klant mijn email hebben ze aangezien ik nog gewoon reclame ontvang mijn rekening nummer heb ik al 7 jaar, iemand die meer weet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan je bruikbare informatie en/of een antwoord vinden via de website van het Juridisch Loket: http://www.juridischloket.nl. Je kan ook langsgaan bij een vestiging van het Juridisch Loket voor hulp en advies.
gvrox
8 jaar geleden
Een vervelende situatie natuurlijk, maar waarom zou dit een reden zijn om onder een contract uit te komen ? En waarom wil je er nu vanaf, alleen vanwege die (grote) fout ? Andere providers kunnen net zo goed zo'n fout maken. Verder vind ik het nogal vreemd dat je nog voor 2 jaar moet betalen, en er al 3 maanden niet is betaald, voor hoeveel jaar is dit contract dan ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil mijn contract opzeggen omdat ik ten onrechte ben behandeld.
Mijn contract is 3 maanden geleden 'opnieuw' ingegaan dus verlengd, dus ik zit er nog bijna 2 jaar aan vast.
Ik probeer te bellen, mailen, chatten, facebook, en via de winkel kreeg ik geen gehoor.
Er is niet betaald omdat vodafone niet heeft geïncasseerd. Er stond wel geld op mijn rekening dag is niet het probleem het probleem is dat vodafone niet geïncasseerd heeft en 3 maanden lang niets laat horen via mail sms of post dat ik achterstand heb. Ik weet niet beter of het betaald is.
Nu word ik afgesloten zomaar zonder aankondiging, ik heb een angststoornis ernstig. Mijn kinderen gaan morgen niet naar school aangezien de school mij niet telefonisch kan bereiken mocht er wat met mijn kinderen gebeuren. Deze fout mogen zij niet maken, mocht hij wel gemaakt worden moet dat gelijk netjes worden opgelost door een excuses en gelijk te worden aangesloten, aangezien ik het openstaande gelijk betaald heb, en niet als klein meisje de deur worden gewezen van ja eh ik weet het niet hoor dan moet je morgen maar weer bellen als je dan word aangesloten. Met de nadruk op als. Heel erg klantonvriendelijkheid en onbeschoft. Dit is een fout van vodafone zelf en had gelijk moeten worden opgelost niet na 24 uur wachten en hopen dat je word aangesloten en dan ook nog is 10 verschillende afdelingen moeten gaan bellen omdat er van uit hun iets fout gegaan is.
zo behandel je je klant niet namelijk.

Antwoorden (1)

Als je een abbonement ( dienst ) afsluit heb je altijd recht op een respijt periode waarbij je het zonder opgave van reden mag annuleren als je je bedenkt.

In jou geval is er nu een dag verstreken dus als het goed is zou je nog binnen deze regeling moeten vallen.

Meestal is de respijtperiode 2 dagen, bij sommige providers ook iets langer.

Ik zou vodafona is bellen en je beroepen op je respijtperiode, is kijken wat ze dan zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Er zijn al drie maanden verstreken, dus helaas is dat ruim meer dan de 2 dagen die je noemt.