Kan je het nummer van een anoniem sms achterhalen?

Mijn neef wordt gestalkt door een anoniem persoon. Hij gebruikt een prepaid lyca simkaart en krijgt vrij regelmatig berichten over dat zijn vrouw vreemd gaat etc.
Ik las dat als je een abonnement had je jouw provider kon bellen over dit probleem. Maar omdat hij een los simkaart gebruikt van lyca vroeg ik me af of er een andere methode is om het nummer te achterhalen. Hij heeft dit bij het politiebureau gemeld maar zij hebben gezegd dat ze weinig hieraan kunnen doen omdat het geen dreigberichten zijn.

Is het beter om gewoon zijn nummer te veranderen of verder bij het politiebureau te klagen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
13.6K

Het beste antwoord

Nee. Een anoniem nummer wordt door je telefoon niet herkend. Om die reden kun je een anoniem nummer niet blokkeren via je telefoon. Mocht er echter echt uit de hand lopen, dan kun je het beste naar je provider gaan en vragen of zij het anonieme nummer voor je willen blokkeren. Dit kunnen zij namelijk wel. Noteer daarom de volgende keer dat hij weer belt het tijdstip en datum, dan kan je dat doorgeven aan je provider.

Mocht het echter nog erger worden, dan zou ik zeggen: stap naar de politie en doe aangifte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij android heeft kun je ''Call Blacklist '' gebruiken

Maar aangezien het een prepaid is ,kan hij binnen de kortste keren van nr veranderen. Dat is het lastige