Van garantie nieuwe mobiel, hoe lang heeft deze mobiel garantie?

Paar week terug was de touchscreen van mijn LG G3 kapot gegaan, aangezien ik ruim binnen de garantieperiode zit heb ik hem opgestuurd en heb ik een nieuwe LG G3 gekregen.

Mijn vraag nu echter, wat is de garantie wat op die nieuwe LG G3 zit? Valt de garantie van de nieuwe LG G3 nog gewoon onder de garantie van de oude LG G3, of heb ik weer helemaal op nieuw 24 maanden garantie?
Om het wat makkelijker te maken. Mijn oude LG G3 was 9 maanden oud. Bij aankoop heb ik 24 maanden garantie. Heeft mijn nieuwe LG G3 nu 24 of 15 maanden garantie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

De garantie geldt vanaf het aankoopmoment. Als in de tussentijd het toestel vervangen wordt, loopt de garantie gewoon door. Deze zou verlengd kunnen worden als je een bedrag bijbetaalt, gelijk aan de waarde van afschrijving.......
8 jaar geleden
Er kan spraken zijn van garantie op reparatie. Dit zodat je, wanneer het defect op de laatste garantiedag is, je nog steeds een beroep op garantie kunt doen op het gerepareerde deel. Hoelang dit is verschilt van geval op geval, maar meestal gaat het om enkele maanden. Gewoon navragen dus.