als er iemand vanuit Duitsland naar mijn gsm belt, moet ik dan ook iets betalen?

Ik belde vandaag langdurig met iemand uit Duitsland, die daar ook woont. Hij belde naar mij. Moet ik hiervoor ook iets betalen aan mijn provider?

8 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je gebeld wordt hoef je nooit te betalen.
Tenzij je zelf met je mobiel in het buitenland bent.

Het beste antwoord

Als jij een Belgische SIM-kaart hebt en als je op het moment dat je werd gebeld was verbonden met een Belgisch netwerk, hoef je niet te betalen wanneer je wordt gebeld. Het maakt niet uit wie jou belt en waar de beller vandaan belt, het kost jou niets.
Cryofiel
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
oké, men had me verteld dat ik het stuk uit België moest betalen en hij het stuk uit Duitsland. Dus ongeveer ieder de helft. goed om te horen dat dat niet zo is....
Cryofiel
8 jaar geleden
Niet als jij een Belgische SIM-kaart hebt, een abonnement hebt bij een Belgische aanbieder, en verbonden was met een Belgisch netwerk. Immers, als een andere Belg jou belt (mobiel of vanaf de thuistelefoonlijn), hoef je ook niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@cryofiel je hebt gelijk. Maar was dat vroeger niet anders?
Cryofiel
8 jaar geleden
Niet in het hier beschreven scenario. Wel voor het geval dat de gebelde in het buitenland was. Het oorspronkelijke plan van de telefoonaanbieders was dat degene die werd gebeld niets hoefde te betalen, en dat de beller de extra kosten zou moeten betalen. Daar kwam protest tegen, omdat je dan als beller geen idee hebt hoe duur een telefoontje zal zijn - dat hangt er dan maar net vanaf of de gebelde zich in binnen- of buitenland bevindt, en in het laatste geval: in *welk* buitenland de gebelde zich bevindt. Dat kan de beller niet weten, dus die mag niet met zo'n "verrassing" worden geconfronteerd. De gebelde is degene die ervoor kiest naar het buitenland te gaan en daar een gesprek aan te nemen. Daarom is het logisch dat de gebelde de extra kosten betaalt. De telefoonaanbieders hebben naar de protesten geluisterd. Nu betaalt de gebelde inderdaad de extra buitenlandkosten indien hij zich in het buitenland bevindt en daar belt - of gebeld wordt.
liveisgreat
8 jaar geleden
dus als ik in Duitsland zou geweest zijn, zou ik wél mee moeten betalen?
Cryofiel
8 jaar geleden
Ja. Tenzij je een Duitse SIM-kaart van een Duitse aanbieder zou hebben gehad - dan had je niets hoeven te betalen om in Duitsland te worden gebeld.
liveisgreat
8 jaar geleden
het enige antwoord maar meteen erop. dankjewel.