Waarom raken mijn MB's toch op in het buitenland?

Ik ben af en toe voor werk in België. Ik heb laatst een Travel & Surf pas gekocht van T-Mobile. Maar ik merkte na een half uur dat al mn MB's op waren. Ik heb de Iphone 5 en daarin heb ik bij de instellingen onder Mobiel Netwerk alle apps uitgeschakeld die gebruik mogen maken van de mobiele data.

Maar toch is er iets wat internet verbruikt, en ik heb geen idee wat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat geen ene app zomaar internet verbruikt?

8 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat je achteraf elke MB toch na kan kijken. Bij Android is dat tegenwoordig ingebouwd. Hoe dat bij iOS zot weet ik niet maar er zullen apps zat voor zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was Vd zomer in Zuid-Frankrijk . Met m'n t-Mobille buiten land gebruik m'n internet voor de krant en What'up zet alles uit maar toch vliegt het weg . Ik moest steeds bij kopen . :( met m'n zoon z'n KPN ambo de zelfde instellingen zelfde type toestel geen problemen en bij intensief jeugdig gebruik .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Kapperkort Zelfde apps? Als jij een app hebt die steeds updates download oid gaat het hard hoor. "maar toch vliegt het weg"
Maar dan kijk je toch even waar dat aan ligt?! Of je downloadt ( :D) even de app (als je op een Wi-Fi netwerk zit als het kan.) Elke MB is terug te vinden. Dus mijn advies voor de volgende vakantie, of doe het vooral nu al. Kijk of je OS mobiel gebruik bijhoudt of download een app die het bijhoudt.

Antwoorden (1)

Het kan zijn je wifi-assistentie aan hebt staan. Dan schakelt je telefoon automatisch over naar 3G als je wifi verbinding niet zo goed is.
Deze optie is in iOS9 toegevoegd en staat standaard aan.

"Wi-Fi-assistentie in- of uitschakelen

Wi-Fi-assistentie is standaard ingeschakeld. Als u niet wilt dat een iOS-apparaat bij een zwakke Wi-Fi-verbinding met het internet verbonden blijft, kunt u Wi-Fi-assistentie uitschakelen. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk. Scrol vervolgens omlaag en tik op Wi-Fi-assistentie."
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@Ritsuka Ik ben in de trein niet verbonden met Wi-Fi. Ik gebruik de mobiele data om whatsapp te gebruiken.