Digitale TV ontvanger in Sony Bravia 40NX700 met ziggo smartcard

Hallo, ik heb sinds gisteren een nieuwe TV, namelijk de KBL-40NX700 van Sony. Analoge TV werkt, alleen bij digitale TV heb ik alleen Nederland 1. Ik heb een Ziggo smartcard (en dus ook abonnement) en ontvanger maar aangezien er een digitale ontvanger in mijn nieuwe TV zit gebouwd, zou ik graag die willen gebruiken. Mijn vraag is dus, hoe kan ik de digitale ontvanger in mijn TV met mijn digitale TV-abonnement van Ziggo werken?

Alvast bedankt!
Groeten,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Apparatuur zoals digitakle TV's hebben een zgn. Common Interface (CI). Dit is het equivalent van een uitbreidingsslot in je computer. Hier kan je een CI-module inzetten speciaal voor specifieke kaarten.
Om een Ziggo kaart te kunnen gebruiken heb je dus een CI-module nodig die dit mogelijk maakt.

Kan me voorstellen dat dit heel verwarrend is; mensen denken de kaart er rechtsreeks in te kunnen steken.

Hetzelfde gaat op voor digitale kabel en satelietonvangers. Deze zijn ook vaak voorzien van CI modules.
ronaldP
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danku!

Andere antwoorden (3)

Zoals ik het lees, heb je nog geen Module, waar je de smartcard in moet steken om vervolgens de module met smartcard in de tv te steken.

hieronder een link naar de module voor Ziggo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je de papieren van je tv nagekeken dat je ci+ module ziggo kaarten kan lezen (overal het algemeen wel,maar kan zijn dat ie alleen bepaalde providers toelaat)

smartcard geactiveerd??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent ziggo-klant, dus je kunt het gratis nummer van de klantenservice bellen: 1200.
Je moet eenmalig twee nummers invoeren als je een nieuw modem in gebruik neemt, ik neem aan dat dat voor je tv ook geldt.
Veel plezier met je nieuwe tv:-)