Vrijdag smartcard gekocht en geactiveerd bij Ziggo maar nu krijg ik alleen Ned. 1, wat nu ?

alles volgens de handleiding gedaan en er staat in scherm ook dat er 67 zenders gevonden zijn maar als ik dan uit het menu ga kan ik alleen Nederland 1 ontvangen, wel krijg ik als ik doorga naar de volgende zender de tv gids te zien maar dus geen beeld, help a.u.b. want Ziggo is al vanaf vrijdagavond telefonisch niet te bereiken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een storingsmelding krijgt, kun je nog op onderstaande link kijken. Vooral de eerste drie in de lijst zijn wellicht relevant. Misschien dat dat verder helpt. Nederland 1 doet het altijd, ook zonder Smartcard. Het kan best zijn dat de smartcard toch (nog) niet geactiveerd is, of dat ie er niet goed in zit, al zul je dat laatste al wel gecheckt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bekabeling goed aangesloten?? op de juiste externe kanaal staan??

Toegevoegd na 58 minuten:
eventueel wat nog wel eens wil helpen,decoder een minuut lang van het stroom ag en kaart opnieuw activeren met juiste postcode en regionummer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een smartcard te activeren moet je de decoder een tijdje op één van de kanalen laten staan, de code waarmee jouw kaart op afstand geactiveerd wordt kan wel een kwartiertje op zich laten wachten.
Kijk op de gebruiksaanwijzing op welk kanaal je afgestemd moet zijn en wacht rustig af.
Na 5-15 minuten zal de kaart vanzelf gaan werken.
Als je langere tijd weg bent dan zal de kaart weer op slot gaan, maar dan moet je gewoon weer even bovenstaande procedure uitvoeren.
Als je ophoudt met betalen aan Ziggo dan zal vanzelf de kaart geen verse code meer ontvangen en "op slot" gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op je decoder (of TV met CI-module) heb je een menu-optie waarop je de status van je kaart kan aflezen, dan kun je gelijk kijken of de kaart wel goed ingestoken is.