Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Samsung tv pakt niet alle mkv bestanden?

Ik heb een Samsung LE40C530F1W LCD full hd TV. Deze heeft een usb ingang en een mediaplay functie.

Met deze mediaplay kan ik dus MKV bestanden afspelen. Maar niet elk mkv bestand kan deze TV afspelen dat vindt ik best raar omdat ik ze op mijn laptop wel allemaal af kan spelen.

Hoe zit dat precies? En is dit op te lossen ? bijvoorbeeld met een software upgrade van samsung of een covert programma o.i.d.

Alvast bedankt voor de uitleg.

MVG, Jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is de eerste keer in mijn leven dat ik hoor dat een tv MKV's af kan spelen, weet je zeker dat het geen avi's zijn die hij af kan spelen?

Daarnaast zegt de extensie niet alles, de codec waarmee de film gecodeerd is zegt veel meer. Ik kan me voorstellen dat de tv wel Divx(MKV's) kan draaien maar geen x264(MKV's).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even nagekeken en die tv kan inderdaad .MKV's en AVI afspelen en zou ook sommige h.264(x.264) af kunnen spelen. Maar dat dat niet altijd werkt heb je altijd met een niet-PC apparaat. Een firmware update zou kunnen werken, en anders kan je altijd omzetten met een converter, daar staan zat vragen over hiet op de site.
MKV is een zogenaamd "container formaat" : hierin kun je meerder video, audio en ondertitelbestanden stoppen, en die weer in een groot aantal verschillende formaten. (VC-1, AVC, MP3, DTA, ACC, etc). Jouw Samsung herkent waarschijnlijk één of meerder formaten niet en laat ze daarom niet zien. Je kunt "in" een MKV bestand kijken met het programmaatje "MediaInfo", gratis te downloaden vanaf http://mediainfo.sourceforge.net/nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding