Kan ik mijn 2e (slaapkamer)TV middels een draadloze antenne aansluiten en zo ja is dat dan van een redelijke kwaliteit en wat kost dat ongeveer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
capthavoc
14 jaar geleden
heb je gewoon kabel tv of en uitgebreid pakket met kastje?
of digitenne of zoiets?
is wel belangrijk om te weten

Het beste antwoord

Eénmalige kosten 14,95, en daarna 8,50 per maand. Mits je inderdaad binnen het digitenne bereik woont.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet alleen met digitenne niet een al te grote tv gebruiken, want dan wordt het beeld belabberd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je draadloos wilt en je woont in het bereik van digitenne kun je een ontvanger instaleren op je slaapkamer voor ca €9 per maand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt af van de situatie, heb je analoge kabel, deze komt vaak binnen met digitale kabel, dan kun je het analoge signaal doorkoppelen naar je 2e tv eventueel met een draadloze zendontvanger die ook antennesignaal doorgeeft of met een antenneversterker en een lange draad.
Heb je alleen digitaal, dan kun je het digitale signaal splitsen via je TV beneden en doorsturen naar je 2e tv, dit kan met een draad, voor zover mij bekend zijn er geen draadloze digitale signaal-overbrengers.
Ook recorders hebben meestal een tuner en een tweede uitgang, ook deze is dan inzetbaar.
Er zijn verlengde afstandbedieningen in de handel, die draadloos het besturen van je recorder doorgeeft vanaf de plek van je tweede TV.
Dus een gewoon analoge kabelaanbieder waarbij het digitale deel naar de grote en het analoge deel naar de kleine TV gaat is het simpelst.
Via digitenne kan het ook, je kunt voor een abonnement tot 3 kastjes krijgen die allen het abonnement wat je neemt doorgeeft, de twee extra kastjes moet je dan wel kopen.
De beeldkwaliteit is ook naar mijn ondervinding beroerd,
de reclame met de strak getrokken gezichten klopt wel aardig, het beeld wordt digitaal opgepoetst en sterk vereenvoudigd, daarmee gaat enorm veel beelddefinitie verloren, zolang in het beeld weinig beweging is , is het beeld wel goed, bij veel verandering wordt het soms buitengewoon blokkerig en treed er soms oversturing op die je als solarisatie waarneemt.
Het kan zijn dat je daar gunstiger ervaringen mee krijgt,
ik geef alleen mijn recente ervaring door.
Digitaal is vaak wel mooier maar legt ook veel beperkingen op.
Via sommige laptops/ computers kun je ook TV signalen ontvangen en via de TV weergeven.
Het blijft echter ingewikkelder dan in het analoge tijdperk.
veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt met een eenvoudig boxje je tv signaal door jouw huis heensturen. EUR 50. Prima kwaliteit, maar je ziet op beide tv's dan hetzelfde

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antennesignaal draadloos verzenden ken ik niet tenzij je een duurdere oplossing kiest van de provider
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marmitek heeft hiervoor een systeem te weten tv-anywhere.Overal in huis TV kijken, draadloos!
Plaats uw TV waar u maar wilt, zonder rekening te houden met de plaats van de antenne-aansluiting. Geen Coaxkabels nodig dus.
Rechtstreeks aan te sluiten op elke TV antennedoos.
Extra aansluitmogelijkheid voor bijvoorbeeld een settop box, satellietontvanger, decoder, HDD recorder, dvd-speler etc.
Inclusief universele afstandsbediening voor het bedienen van de TV Anywhere, maar ook uw TV, DVD, videorecorder en satellietontvanger. Het signaal gaat zelfs door muren en plafonds!
Kanalen kunnen eenvoudig in uw favoriete volgorde worden gezet.
Ondervindt geen storing van magnetrons, draadloze (WiFi) netwerken enz. door gebruikmaking van 5,8 GHz frequentieband.
Gebruikte signalen

Hoe werkt de TV Anywhere? Heel eenvoudig. U sluit de TV Anywhere zender rechtstreeks aan op uw antennedoos. De ingebouwde Philips TV tuner slaat alle beschikbare TV zenders op in zijn geheugen. De zender staat draadloos in contact met de ontvanger die u aansluit op uw TV. Het signaal gaat door vloeren en muren. Met de meegeleverde afstandsbediening kiest u de zender die u wilt zien.

Maar ik heb er zelf al een aantal terug gekregen ben er niet tevreden over.