De prijs van een reclame hangt sterk af van wanneer de reclame uitgezonden wordt. Je moet denken aan prijzen tussen de 2 200 en 110 000 Euro per 30 seconden.

Eén van de reclameblokken die ooit het duurst was, was die van de eerste Big Brother finale op 30 december 1999. Dit kwam onder andere door de hoge kijkcijfers die die avond zijn behaald door Joop van den Ende. Op dit moment is dat Idols.

Heel veel bedrijven hadden dit jaar hun zinnen gezet op de reclameblokken tijdens het WK Voetbal, maar omdat Nederland uitgeschakeld is zal het kijkerpercentage niet zo hoog zijn. De hoogste reclameprijzen van dit jaar worden dan ook verwacht tijdens het huwelijk van Willem Alexander en Maxima op 2 februari.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je moet je gegevens niet uit opstellen halen van de basisschool. Geleuter, en belachelijke bedragen. -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman:trots op jezelf, jezelf een beetje profileren als 'hoeder van GV'? Kinderachtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje oud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je 'DENKT' dat je hier meer rechten hebt door telkens zo tegen Xinix te moeten reageren. Beetje profileren, ten koste van een ander
AWM
14 jaar geleden
Je bent nog een beetje nieuw hier denk ik. Iedereen mag reageren, overal op. Net zoals iedereen overal op mag antwoorden. Als ik tenenkrommende onzin zie, reageer ik vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was al op deze site actief, toen jij nog niet eens van het bestaan van GV op de hoogte was,LOL.
Stoer hoor, dat profileren van je.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nietlois us geweldig op oorlogs pad. Het us door mensen als jij dat ik er geen zin meer in heb. Ik wens iedereen nog een fijn gv bestaan xxxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, iemand moet toch wat 'tegengas' geven tegen dat constante getreiter !!!!
AWM
14 jaar geleden
Je zou beter je energie kunnen steken in het verbeteren van het niveau van deze website. Die hangt alleen maar af van de kwaliteit van de antwoorden. Als je een chatclubje wilt, dan moet je het ergens anders zoeken.
De duurste reclame (enkel zendtijd) tot nu toe was 30 seconden tijdens de superbowl in the USA afgelopen jaar.

Voor deze 30 seconden werd 3 miljoen dollar betaald.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als aanvulling, er is een heel uitgebreide berekening te vinden op de tweede link.

De goedkoopste zendtijd voor 30 seconden op de publieke omroepen is 782 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag, Sonja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oops, inderdaad, niet een goed antwoord op de vraag. Nu dus, het hoogste en het laagste bedrag voor een reclame. Alles daar tussenin is wat het kan kosten (;
Op de publieke omroep gemiddeld 1000 euro voor een spotje van 30 seconden. Maar let op er gaan kortingen af in de praktijk waarover je moet onderhandelen.
Kijk op de link voor de tarieven:
AWM
14 jaar geleden
Huur licht geluid camera acteurs.
VEEL
ik heb in meerdere reclame spotjes gespeeld en afhankelijk van de duur van het spotje ontvang je geld. Ik kreeg 1100 gulden voor 15 seconde. Dan had ik nog mijn tegespeler en de make up de catering de regie ectect 2 dagen filmen voor een spotje van 20 seconde is al heel veel. + dat als het een haar later weer op tv was had ik inneens weer 400 euro bijgeschreven. Reken al die dingen samen uit en je bent er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gratis! Als het maar een leuk filmpje is. Zo leuk dat het wordt opgemerkt door DWDD. Op die manier bereik je en groot publiek via de tvdraaitdoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet waar want dwdd moet dan alsnog zendtijd betalen