kan ik de aan uit knop van de tv verwijderen??

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wil dat hij constand op AAN staat (met behulp van een bewegingsmelder weer UIT en bij passeren weer AAN gaat)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uit je vraag maak ik op dat het om een vrij oude TV gaat, met nog een echte schakelaar. De moderne TV's hebben alleen maar een klein drukknopje om ze te activeren. Ik zou het niet doen. De schakelaar van de TV heeft een bepaald schakelmoment, dat noodzakelijk is om de TV heel te houden. Als de bewegingsmelder de TV niet op de juiste wijze aan- en uitschakelt, kan die gemakkelijk een vrij spoedige dood sterven. Om dezelfde reden is het ook slecht om apparaten aan en uit te zetten door de stekker in of uit het stopcontact te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Vaak is de aan/uitschakelaar echt een 230V schakelaar. Dan kan het geen kwaad. Maar je hebt wel kennis van zaken nodig om dat te beoordelen.
Plus, overigens voor je analyse.