warom kan ik niet mkv bestanden afspelen met me sony bdp-s470?

beste lezer,
ik heb een film (.mkv).
als ik die op een usb zet.
en in de dvd speler doe.
dan komt hij er wel te staan maar als ik hem aan klik de film.
dan is die aan het laden en gaat hij weer naar het home scherm.
in de handleiding staat dat hij hem wel kan afspelen.
mvg rick

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een bekend probleem voor alle standalone niet-PC apparaten. MKV zeg je, maar het moet ook nog eens MPEG-4 AVC zijn. Nou zijn er zoveel soorten en maten MPEG-4 AVC dat de chip vast niet goed met elke codering om kan gaan. Bij een PC is dat geen probleem aangezien je gewoon de nieuwste codec of speler downloadt. "Het is mogelijk dat sommige bestanden niet
worden weergegeven afhankelijk van het
bestandsformaat, de bestandscodering, de
opnameomstandigheden of d" Dat brengt je op de enige snelle/simpele mogelijkheid: even je speler updaten. LAN-kabel erin en in het menu naar de nieuwste update zoeken. De andere langere mogelijkheid is om je MKV-bestand om te coderen naar een codec die zeker begrepen wordt door je speler. Of want dat kan ook het probleem zijn, naar een minder zware codec/bitrate omzet. Dat neemt echter veel tijd in beslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je kan proberen is nog een paar versies downloaden. Het kan zomaar dat een andere MKV wel gepakt wordt.

Antwoorden (2)

Het MKV bestand is een container formaat, dit houdt in dat het van alles kan bevatten van H.264/H.263 tot en met MP4 / DivXHD /MPEG2 i.c.m. een reeks audioformaten van AAC tot MP3. Ik heb net de specificaties van je BluRay speler gelezen en daarin staat wordt H.264 niet expliciet benoemd. Kijk met mediainfo(gratis applicatie) waar deze MKV uit bestaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
http://pdf.crse.com/manuals/4260337411.pdf Daarin wordt onder MPEG 4 AVC (dat is H.264) MKV gegeven. Echter blijft het altijd een probleem of de speler het dan ook echt begrijpt. Er is altijd wel een instelling in een encoder die een standalone mediaplayer lam legt. Of een bitrate zo zwaar dat de chip er ook niet mee overweg kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb ff een foto bij toegevoegd maar is er dan nog een manier om deze film te bekijken want ik heb geen blu-ray brander en het in 480p te bekijken is ook zo net niet
maar bedankt voor jullie reacties
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Demux 'm anders met de Matroshka splitter en zet deze afzonderlijke bestanden (Video/Audio/eventueel subtitels en-of chapters) weer in elkaar tot een complete film, misschien hebben die cowboys van DutchRelease een verkeerde indeling gebruikt...? Als dit tè technisch is zou je Mr. Tomaat z'n advies kunnen opvolgen om door gewoon een andere versie te downloaden...
Of probeer de film is in een mapje op je usb te zetten die je de naam: Video
geeft dat kan ook wel is helpen,
Op mijn blu ray speler als ik een film zonder het in de map Video te zetten probeer af te spelen lukt dat niet, want dan lijkt het wel of die niet op de usb staat, wanneer ik m dan wel in het mapje Video zet dan staat ie er wel en kan ik m prima afspelen.