Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een kabel waarmee ik het beeld en geluid van mijn mobiel op mijn tv kan zien?

Ik heb een HDMI-kabel om het beeld en geluid van mij laptop op mijn tv te krijgen maar is er ook een kabel waarmee ik het beeld en geluid van mijn mobiel op de tv kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er zijn verloopstukjes om bijv. je Micro USB (als je deze aansluiting hebt op je telefoon) naar HDMI te veranderen. Zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je dit op je telefoon aansluit, krijg je dan volledig beeld en geluid op de televisie Nee, alleen als je telefoon over MHL beschikt. Deze adapter werkt via de Micro USB aansluiting van het toestel, welke over MHL (Mobile High-Definition Link) technologie beschikt.
Eerst moet je even in de specs van jouw telefoon checken of hij MHL ondersteuning biedt. MHL is een variant op HDMI met de mogelijkheid om je TV vanaf smartphone of tablet te besturen en de TV zal je smartphone of tablet van stroom voorzien omdat dit nogal wat stroom vraagt.

Beschikt jouw apparaat over MHL, kun je een MHL adaptertje kopen. Deze maakt inderdaad gebruik van de MicroUSB poort, maar je zal zien dat deze toch net iets anders is. Het is immers geen MicroUSB wat je gebruikt.

Er zijn ook toestellen die beschikken over een mini HDMI aansluiting, maar deze zijn tegenwoordig moeilijk te vinden. Fabrikanten willen immers zo weinig mogelijk gaten in een behuizing. Onderstaande link is een goedkope MHL adapter waar ik zelf goede ervaringen mee heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd een AV kabel om het beeld en geluid van mijn iPhone via mijn tv te kijken en luisteren. Zie de bron voor de kabel die ik gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding