Is het mogelijk om via mijn android telefoon (youtube) direct naar mijn samsung smart tv te versturen?

Ik weet dat het op sommige TV's mogelijk is om via android telefoon (nexus 5) zonder te pairen direct naar een smart tv te sturen, ik heb dit gedaan bij een vriend van mijn die een Sony tv had.

Ik heb zelf een samsung (ue40eh5300wxxn), maar ik moet elk apparaat eerst pairen, is er niet een mogelijkheid om dit open te zetten voor alle apparaten op mijn wifi?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Qua hardware is Sony een allemansvriendje. Het zal producten maken die met zoveel mogelijk apparaten op een zo gemakkelijk mogelijke manier kan samenwerken. Zeer waarschijnlijk heb je wel een vorm van pairing gebruikt (ze moeten elkaar immers vinden), maar ging dit op een zeer gebruiksvriendelijke manier. Bijvoorbeeld door gebruik van de NFC tag in de Sony afstandsbediening of omdat je al in hetzelfde WiFi netwerk zit.

Samsung is een stuk minder vriendelijk. Heb je een smartphone en/of tablet van Samsung zal je merken dat het een naadloze beleving is. Heb je een ander product in handen, dan zal je merken dat 'universele' opties veel minder prioriteit hebben en vaak minder presteren. Zo promoot Samsung het gebruik van AllShare Play, maar die app is alleen op Samsung Androids te vinden. Er zijn wel verschillende andere apps op Google Play waar je mee zou kunnen stoeien.