Hoe kan ik het beste een SAT801 M7 satellietontvanger aansluiten, met scart, hdmi of beiden?

Ik heb een nieuwe tv gekocht (Samsung EU40EH5000) en deze aangesloten met een scartkabel. 1, 2, en 3 doen het prima maar bij de rest van de zenders hapert het beeld regelmatig. Dit was niet het geval met mijn oude tv, zo'n ouderwetse kast.

9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet logischer dat je satellietontvanger hapert? Ik gebruik al jaren HDMI icm met een PC/decoder/PS3/receiver en heb nooit haperingen door HDMI (wel eens doordat een bestand op de PC hapert). Daarvoor gebruikte ik jaren SCART en daar heb ik ook geen haperingsproblemen mee gehad. Dat je een HDTV hebt en een HD-satellietontvanger en niet met HDMI aansluit is bijzonder. Als je nou nog een HDMI-kabeltje van 5 euro bovenop de paar honderd euro die je al uitgegeven hebt kan je ook plezier hebben van de mogelijkheden die HD biedt. Aansluiten met beiden is onnodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een HDMI-kabel los je het probleem echter niet op van haperingen. Wel van kwalitatief zwak beeld.
Niesje1973
9 jaar geleden
Zoals ik al aangaf haperde het beeld niet met de oude tv.
Ik heb al een hdmi kabel maar bij Canal Digitaal zeiden ze dat ik het met een scartkabel aan moest sluiten.
En als je zegt dat een hdmi kabel het haperende beeld niet oplost wat heeft het dan voor zin om het daarmee aan te sluiten als dit het probleem is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heeft het aansluiten met een SCART-kabel voor zin als dat het probleem niet oplost? Als mijn provider zou zeggen dat ik met SCART moest gaan werken terwijl ik heb geïnvesteerd in HD zou ik ze melden dat dat een onbespreekbaar idee is. Dan had ik wel oude tv en oude decoder gehouden. Als je met scart haperingen hebt en met HDMI dan heb je met HDMI tenminste nog fatsoenlijke beeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn ogen blijft het satellietgedeelte (schotel+ontvanger) de boosdoener.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is in jouw ogen dan de boosdoener? Je TV?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.ikverhuismee.tv/?action=pagina&id=443&title=Nieuwe Haperend beeld verholpen op de scart aansluiting Heb je de update al gedaan?
Niesje1973
9 jaar geleden
Ik weet niet wat de boosdoener is, ik hoopte de aansluiting maar dat moet ik dan vanavond even gaan proberen. Updates gaan volgens mij automatisch, moet ik ook even nakijken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is je TV niet geschikt voor CI-module?
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/geteste-televisies.pdf 40EH5300 is dat wel. Heb je daar wel naar gekeken tijdens aanschaf? Hier de firmware update van je decoder:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/klantenservice/firmware%20update%20sat801.pdf
Niesje1973
9 jaar geleden
Ja tv is daar geschikt voor maar heeft geen dvb-s2 tuner of zoiets dus werkt niet.
Niesje1973
9 jaar geleden
Het is de tv van mijn moeder en die heft alleen geinformeerd of ze met deze tv Canal Digitaal kan gebruiken. En dat kan met de satellietontvanger! Als het goed is werkt digitenne wel met de CI-module, daar stapt ze naar over als het abonnement is afgelopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, nou succes. Heeft ze dus een HDTV gekocht met straks SD-kwaliteit en nog steeds kans op hapering/storing. Heb je niet gewoon kabeltv als mogelijkheid?
Niesje1973
9 jaar geleden
Er blijkt een storing te zijn bij Canal Digitaal.... Dat is dus waarschijnlijk het probleem! En nee geen mogelijkheid tot kabel, soort chalet op een vakantiepark. ;-)

Antwoorden (2)

HDMI is de betere aansluiting, beide is onnodig maar maakt wel dat je ze kunt vergelijken.
Op de tv schakel je dan heen en weer tussen de betreffende HDMI- en AV-ingang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niesje1973
9 jaar geleden
Dat ga ik in ieder geval proberen!
Alleen hdmi, scart is voor oude tv's