wat heb ik allenmaal nodig voor een (smart) tv?

hallo, ik wil graag een smart tv op me slaapkamer hebben, alleen heb er geen verstand van. ik weet totaal niet wat ik daarvoor nodig heb
Welke aansluitingen? Een stopcontact voldoende ? En hoe zit het met Een abonnement? We hebben in de woonkamer een televisie met een UPC abonnement kan ik daar iets mee doen?

Alvast bedankt

daniel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

In principe hoef je alleen na te gaan of je smart tv internet, wireless internet signaal (GOED)kan ontvangen
Wat bijna standaard is, maar toch even vragen voor je hem koopt .

Het signaal kan wel eens te zwak zijn maar dat kun je misschien even checken door met je laptop een film te kijken en een speedtest te doen op een laptop in de slaapkamer ?
werkt dat goed dan zal het wel lukken.

Bedraad met een netwerk kabel vanaf je router aansluiten is altijd beter dus ook dat is en mogelijkheid.

Maar als je alleen de smart tv functie wilt gebruiken voor films of andere app die dan heb je er in principe geen upc TV signaal voor nodig alleen internet.

Tegenwoordig kan je je met een tablet app op meerdere tV ziggo streamen
je hebt geen extra upc box of zo nodig

Maar een tablet of smartphone erbij is wel aan te bevelen.

Tip als je op de slaapkamer geen erg grote TV kunt of wilt hebben
kan je ook met een kleinere niet-smart tv toe
als je een google Chromecast er bij koopt
Dan hoeft te de TV in principe ook niet draadloos te zijn of internet te kunnen ontvangen.

CCast zijn 35 euro dus reken maar uit als je een niet smart tv koopt die goedkoper zijn dan kan je met een chromecast hem "smart" maken.

onder alle omstandigheden is het handig om een tablet/smartphone/laptop te hebben als Extra functionele afstandbediening.

En natuurlijk een draadloze modem/ router
maar die heb je al.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi en duidelijk antwoord.
Ik heb WiFi op de tv die ik op het oog heb en heb boven een WiFi versterker.
Ook heb ik een iPad dus die kan ik ook gebruiken.
Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik alle zenders dan?

Andere antwoorden (3)

Je hebt een ethernetaansluiting nodig voor je internet, een mediabox van UPC (kost €4,0 extra/maand) en dan natuurlijk nog de smart-TV zelf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tegenwoordig heb je veel tv's waar wifi op zit dus is een ethernetkabel niet meer nodig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
niet alle, zelfs de meeste hebben helemaal geen wifi. vreemdgenoeg dan wel bluetooth... wat nooit wordt gebruikt.
Simpel: de Smart TV en een internet verbinding. Afhankelijk van de TV zelf (moet je dus vragen aan de verkoper) kun je de televisie verbinden via een kabel (ethernet) of draadloos (wifi).

Heb je al een Smart TV op het oog?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
voeding, ethernet kabel voor in de tv, hdmi (van tv naar upc box), eventuele kabels voor de upc box (zoek handleiding betreffende box).