Ik wil mijn smart tv verplaatsen naar de andere kant van de kamer. Welke kabel kan ik het beste gebruiken zonder dat de kwalitijd achteruit gaat ?

Welke kabel kan ik het beste gebruiken zonder dat het beeld er op achteruit gaat ? Het gaat om ongeveer 7 mtr

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor kabel heb je het over? Er is al een antwoord dat HDMI adviseert, maar ik neem aan dat je je video-afspelende-apparatuur weer naast/onder je tv zet. Gaat het om de (coax)-kabel waarmee je (digitale) TV ontvangt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leg dus uit welk apparaat of om welke aansluiting je het hebt. Als je zegt ik heb TV van Ziggo/KPN/digitenne/satelliet en dat bedoel ik, zijn we ook al weer een stap verder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jouw vraag is niet duidelijk genoeg voor mij. Heb je digitale televisie? Of analoog?
Analoog is gewoon via een coax kabel en je zal geen kwaliteitsverlies opmerken.
Die is gewoon te verlengen. Bij digitaal is afhankelijk hoe je het ontvangt? Via glasvezel, de antenne (UPC/Ziggo) of telefoonlijn? Je kan alleen de kabel gebruiken die in de ontvanger zit en/of in de aansluiting van de TV. Dus een kabel die past op de modem/ontvanger/TV. En die zijn er ook in de lengtes die jij nodig hebt. Over de afstand waarover jij spreekt zal geen kwaliteitsverlies merkbaar zijn. Gewoon de betreffende kabel meenemen naar een onderdelenhuis en hier een verlengde versie van kopen.

Antwoorden (3)

HDMI zal dan de beste keuze zijn, ze zijn alleen volgens mij niet heel goedkoop, maat dat hangt af van het beschikbare budget.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HDMI is alleen de beste keuze als we zeker weten dat.
1. Het gaat om een apparaat dat via een videokabel aangesloten moet worden.
2. Dat apparaat over een HDMI uitgang beschikt. Ik gok dat de vrager een COAX-kabel bedoelt, dat is een stuk logischer dan je TV verhuizen en (ik zeg wat) je blu-rayspeler laten staan. "ze zijn alleen volgens mij niet heel goedkoop, maat dat hangt af van het beschikbare budget." Dat mag je me uitleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou dat de kabels niet heel goedkoop zijn. Maar dat hangt ook af van de mening van de gene die de vraag gesteld heeft en wat het budget voor het snoer is. Dan zou het voor diegene nog kunnen meevallen @MrTomaat
Uit de reacties haal ik dat je Ziggo ontvangt via de kabel. Je hebt dus een COAX-kabel nodig. Door het steeds gevoeliger wordende digitale signaal is het aan te raden kwalitatief goede en gekeurde kabels te nemen en deze zonder (of iig zo min mogelijk) splitters aan te sluiten.

Voer je postcode in om te kijken waar je goede kabels kan halen.

http://www.kabelkeur.nl/waar-te-koop/

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.electrowinkel-online.nl/nl/product/kabelkeur-hirschmann-coax-kabel-10-m/

Vast goedkoper te krijgen. Maar Ziggo adviseert met kabelkeur.
http://www.onlinekabelshop.nl/cai-antenne-satelliet/kabels-en-adapters?lengte=104
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad. +
En mocht de totale afstand vanaf de hoofdaansluiting daardoor meer dan 10 meter bedragen, dan kan je eventueel ook nog een signaalversterker aanschaffen. Let er dan wel op dat deze retourgeschikt is, indien je interactieve televisie hebt. http://www.coaxkabelshop.nl/antenne-versterkers/cai-versterker-30-db-met-actief-retourkanaal
Je zou mij kunnen vragen dat te doen, bood ik je al eens eerder aan
Maar ik dacht dat je m toch daar in hoek wilde laten staan
Ik heb de juiste kabel voor digitale tv van ziggo
gr Harrie