Waarom zijn enkele aansluitingen op mijn tv afgedekt?

Op de achtetkant van mijn beeldbuis tv zie ik enkele "aansluitingen" die zijn afgedekt met iets van kunststof wat verwijderbaar lijkt. Is het inderdaad mogelijk om deze plaatjes te verwijderen en de aansluitingen te gebruiken?

Zo nee: waarom zitten deze "aansluitingen" er dan als ze geen functie hebben?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze "loze aansluitingen" worden bij een ander type t.v. wel gebruikt. Anders zou de t.v. fabrikant voor elk type t.v. een andere achterkant moeten ontwikkelen.
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
het is standaard om voor verschillende modellen ook die waar dus niet die aansluitingen op zitten toch dezelfde kast te gebruiken
maar er zit dus in elke geval niets achter.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk zit de benodigde elektronica er niet achter.
Het meer uniform maken van onderdelen zodat deze voor meer modellen te gebruiken zijn is voor de fabrikant wat goedkoper dan voor elk type een aparte achterkant te ontwerpen / te laten maken / in voorraad te houden.