waarom krijg ik geen hd beeld met cayway kaart?

Heb een tv kaart van het merk cayway, deze is altijd op een ontvanger aangesloten geweest en van de ontvanger naar mijn tv.
Had 50 hd zenders, nu hem ik de kaart uit de ontvanger gehaald en achter in mijn tv gestopt, ik kan alle kanalen zien alleen is geen enkel kanaal in hd hoe kan ik dit verhelpen?
De tv betreft een samsung 6400.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Zit de kaart (smart card) in een CI of CI+ module ? Heb je de TV daarna laten zoeken naar de digitale kanalen ?
gvrox
8 jaar geleden
Werkte de kaart nog op het moment dat je deze in de TV stak (oftewel, is je abonnement nog geldig ?)/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op stuk waar ik de kaart heb ingestoken staat commen interface 5v only, daarna heb ik de tv naar alle kanalen laten zoeken ook zaten hier digitalen kanalen bij die heeft hij 170+ gevonden. Mijn abbonement is nog actief.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hebt betreft wel een extern stuk wat ik in de tv heb moeten klikken en daarna de kaart daarin heb moeten steken.
gvrox
8 jaar geleden
Vindt de TV minder kanalen als je de kaart+common interface module er niet insteekt ? Mogelijk is de CI module niet geschikt voor caiway. Welke merken en logo's staan er op de module ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er staan geen logo's op de modulen, als ik de commen interface niet in mijn tv steek dan kan ik geen zenders zoeken hij zegt dan zwak signaal.

Het beste antwoord

Je TV zel heeft geen HD-tuner, waardoor je helaas toch een decoder nodig hebt. Je TV kan dus geen HD-signaal ontvangen via de ingebouwde coax-tuner. Dat zie je tegenwoordig vaak bij TV's. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Er zijn Samsungs in de 6400 serie die wel een DVB-C tuner hebben, dus wat je zegt kan waar zijn maar niet per se.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gvrox, je bedoelt zker DVB-C HD? Het is duidelijk dat hij een DVB-C tuner heeft, maar ik denk dat hij geen DVB-C HD tuner heeft, waardoor hij geen HD kan ontvangen.
gvrox
8 jaar geleden
De tuner/demodulator heeft geen idee van of iets HD is, de data die eruit komt kan vanalles zijn, dus ook HD. Om het ook af te kunnen spelen moet de TV h.264 ondersteunen, en dat zal in een moderne TV vast wel zo zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ervaring met een TV met een DVB - C tuner die alles op HD weergeeft, behalve de zenders zelf, want er zit geen DVB - C HD tuner in. Blijkbaar heeft de tuner daar niets mee te maken, maar of het signaal als HD kan worden opgevangen wordt dus eigenlijk onjuist genoemd in de naam van de tuner (DVB - C HD tuner klopt dus niet).