Kost apple TV naast aanschaf, ook maandelijkse bepaalde kosten?

Zoals de vraag luid.... kost apple tv maandelijks ook nog een bepaald bedrag?

8 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat je beter af kan vragen is: Wat ga ik met mijn Apple TV doen? Wat wil ik er mee. Allerlei diensten brengen kosten met zich mee ALS je die wil gebruiken. Maar als je er alleen films die je zelf download (torrents bijv.) er mee kijkt of alleen beeld van je iOS apparten gaat streamen dan heb je geen kosten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals ik al zeg. Je moet aangeven wat je met Apple TV wil gaan doen. -Nederland1,2,3 RTL etc kijken?
-Films streamen van internet (kopen per stuk, abonnement op Netflix)
-Films streamen van PC, iDevices? Het eerste kan dus helemaal niet.

Het beste antwoord

Nee. Het is een apparaat, geen dienst. Als je er wat mee wil bekijken zal je of een film moeten streamen van je PC die je zelf al op je PC hebt staan. Of moeten kopen via iTunes of wellicht een andere dienst. En je zal je ook op Netflix kunnen abonneren en dat bekijken via je Apple TV.

Toegevoegd na 16 uur:
NB

Apple TV is geen decoder die televisiezenders bekijken mogelijk maakt, je mag het apparaat absoluut niet verwarren met een apparaat als de Horizon decoder of enige andere DVB-decoder van KPN of Ziggo of andere provider.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan:
De Apple TV heeft een App Store en een aantal betaalde diensten:
- Apple Music is €9,99 per maand, hiermee kan je muziek streamen, maar je kan natuurlijk ook streamen met AirPlay vanaf je Mac, iPhone, iPod of iPad.
- De iTunes Store voor muziek en films is ook een betaalde dienst, hier betaal je per liedje/album/film eenmalig een prijs, de prijs verschilt per liedje/album/film.
- Bij de AppStore kan je gratis en betaalde Apps vinden, het ligt eraan wat je download.
- Netflix is €9,99 per maand, hiermee kan je onbeperkt films en series streamen.
- YouTube is gratis met reclame of $9,99 voor YouTube RED zonder reclame.
- Een Apple ID heb je nodig om de Apple TV te gebruiken, deze is gratis.
- Als laatste hebben we te maken met Apps die abbonementdiensten aanbieden waarvoor je natuurlijk ook moet betalen.

Maar dit is allemaal optioneel, om een Apple TV te gebruiken heb je nodig:
- Een internetverbinding
- De TV Remote (bijgeleverd)
- Apple ID (gratis aantemaken)

Natuurlijk kan je met bepaalde apps ook films streamen die je al hebt gekocht op je Mac/iPhone/iPad/iPod.

Zie het meer als een apparaat om van je tv een smart tv te maken.
Voor nu heeft de Apple TV nog geen rol bij het vervangen van de kastjes van KPN/Ziggo enz. Maar in de toekomst kan het mogelijk worden dat de Apple TV een vervangend apparaat word voor Interactieve TV.

Ik heb dit geschreven met de Apple TV 4 in mijn gedachten, de Apple TV 3 en lager hebben geen AppStore/Apple Music. Uiteraard is het wel te gebruiken voor streaming/YouTube/Hulu/Netflix.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar dit is allemaal optioneel, om een Apple TV te gebruiken heb je nodig:
- Een internetverbinding Ook optioneel zou ik zeggen. Als ik een film van mijn PC wil streamen waarom heb ik dan internet nodig? En waarom heb ik daarvoor een Apple ID nodig?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Bij het instellen van de Apple TV met een Apple ID inloggen of een Apple ID maken, hier heb je weer internet voor nodig, om te streamen heb je een netwerkverbinding nodig (Ethernet of WiFi, internet is niet nodig.) Maar het is te verwachten dat iedereen die een modem heeft ook internet heeft, maar in principe heb je geen internet nodig om met AirPlay te streamen.
janprokles
8 jaar geleden
maar kan ik dus niet gewoon televisie kijken via Apple TV
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@janprokles NEEN dat kan überhaupt niet. Heb me altijd al geërgerd aan de naam van het product. Het is de Apple iMediastreamer in mijn ogen. Apple TV is een misleidende naam.
janprokles
8 jaar geleden
Dankje MrTomaat!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Janprokles Apple heeft wel plannen om dat mogelijk te maken, en eigenlijk is het niet zo moeilijk, ik bedoel als KPN gewoon een iTV app uitbrengt voor de Apple TV kan je gewoon net als op iOS live tv kijken maar dat is afwachten. Voor nu kan je alleen NPO live kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kees52 Ja dat kan, maar dat zal KPN alleen toestaan voor mensen die al een abonnement hebben op KPN, en die zullen gok ik al een decoder toegestuurd krijgen met dat abonnement. Leuk voor de bezitters als KPN(of Ziggo) dit mogelijk maakt, dat zeker. Maar als er een partij onbetrouwbaar blijkt in het maken van apps en apparatuur is het wel de TV-provider. Die lijken daar nimmer haast mee te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mrtomaat Achja dat is ook wel waar, we zullen wel zien wat de toekomst brengt, als ik er tv op kan kijken wil ik em ook wel kopen.