Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er software waarmee ik de beelden van mijn aangesloten videocamera rechtstreek op mijn computer kan opnemen ?

Ik wil graag dat wat mijn camera filmt op mijn laptop oplslaan dit moet 24/7 werken.
Het moet zoiets worden als een bewakingscamera die de beelden opslaat op mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
622

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja die software is er, het kan bijvoorbeeld met Pinnacle. Je hebt wel een enorme hardeschijf nodig daarvoor, want een uurtje film beeld is al snel 15gb.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de camera of deze geschik is voor direct opname, met de meeste camera's kan dat niet. De software die je gebruikt maakt dan niet uit. Met Pinnacle kan je de data die op de videocamera er af halen maar dat is wat anders dan direct opnemen.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Vreemd, want ik heb in pinnacle een optie zitten die direct beeld weergeeft van de camera (niet beeld wat al op de tape staat), dus ik ging er van uit dat deze dan ook gewoon kon worden opgenomen zonder dat het eerst op de tape komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de camera het ondersteunt kan dat, met welk programma is dan niet meer zo belangrijk. Jouw camera ondersteunt het dus nog (blijkbaar heb je een wat ouder DV model met firewire). Huidige AVCHD camera's ondersteunen het niet meer waarschijnlijk vanwege de absurde bitrate/seconde, dat krijg je gewoonweg niet door een USB 2 kabel geperst. Unlike DV/HDV over IEEE-1394, AVCHC cams aren't well supported over USB for live capture or live viewing. http://forum.videohelp.com/threads/314167-how-to-use-Sony-SR12-as-web-cam-HELP! Als de vrager een DV camera heeft is er hoop.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Dat klopt ja, ik heb idd een oude camera met firewire. Niet dat die camera nog een lang leven heeft, hij is bijna dood.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding