Hoeveel geheugen kost 1 minuut filmen met een GoPro Hero4 Black in 4K met 30 fps?

Ik wil een GoPro halen, maar ik weet niet hoe groot het geheugenkaartje moet zijn om 'normaal' te kunnen filmen. Als één minuut namelijk 1GB geheugen kost, dan moet ik een flink geheugenkaartje halen (of de resolutie omlaag halen). Ik denk met 64GB wel genoeg te hebben, maar ik houd niet zo van denken, ik weet liever :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
6.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
133 minuten op 64GB
http://havecamerawilltravel.com/photographer/memory-card-size-gopro-hero4
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat 64GB wel genoeg, weet het niet 100% zeker. Heb zelf namelijk geen GoPro Hero4 Black maar een andere! :)

Antwoorden (1)

Volgens de site van GoPro kost dit 60 Mbp/s. Eén minuut filmen komt dus uit op 3600 Mbps, dus ongeveer 0,45 Gb/s
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Eén minuut filmen komt dus uit op 3600 Mbps, dus ongeveer 0,45 Gb/s" Je bent een beetje met eenheden aan stoeien. Opslag gaat niet per seconden, als het op een drive staat heeft het geen 'snelheid' meer, dus hoef je het niet af te leggen tegen tijd (sec) Dus 60Mbit/sec kost het filmen, dan is de opslag 60x60Mbit=3600Mbit/10=360Mbyte(vergeet de 2 paritybitjes niet mee te tellen voor ECC) = 0,36GByte voor een minuut film, of ongeveer 1GB per 3 minuten ~20GByte per uur.