Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HELP! Hoe heet zo'n ding waar je een grote ingang van microfoon in kan doen en dat je dan een ding hebt wat je in je computer kunt doen>?

Ik zoek dat voor mijn microfoon

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je hebt pluggen, stekkers en connectors om het snoer van je microfoon te kunnen verbinden met je computer. Zie bron voor de details met afbeeldingen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je computer heeft mini jack nodig, die andere moet je eventjes erbij zoeken, dit noemen ze een koppelsnoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je bedoel een verloop stekker 6,35 mm naar 3,5 mm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat dan van female XLR (aansluiting draad in microfoon naar of XLR uit of 6.3 mm jackplug uit.
Je hebt dan een adapter nodig die balanced stereo jackplug omzet in mono 3.5 mm plus of mono jackplug naar 3.5mm plug.
Wil je van XLR naar 3,5 mm plug dan moet je pen 1 van de XLR aan het pootje en de 2 van de XLR aan de top van de 3,5 mm plug maken .
De 3e pen van de XLR kan dan verbonden worden met pen 1 van dezelfde plug.

Gebruik uitsluitend afgeschermde kabel (mantel komt op pen 1 XLR.)

Toegevoegd na 1 dag:
Er zijn wel adapters van 6.3 Jack in naar 3.5 mono out als losse units.
Daarbij loop je het gevaar dat de tegenfase van de microfoon NIET aan aarde gelegd wordt.
Dit probleem veroorzaakt een brom en signaalverlies in vooral de lagere tonen Vrijwel alle microfoons met losse draad zijn gebalanceerd, ze hebben dus een +fase, --fase en (losse) aarde .
Het signaal van de microfoon is dan "zwevend" en wordt ZO in de prof. sector gebruikt.
De computer wil echter een geaarde microfoon zen.
Daarom wordt de -- fase van het microfoonsignaal aan massa gelegd.
Soms kun je een redelijk goede microfoon met aangespoten draad krijgen (vak echter is dat geen goede kwaliteit, maar je kan geluk hebben).

Deze laatste kan straffeloos via adapter mono jack 6.3 in en 3.5 mmuit op je computer aangesloten worden.
Beter is het om een adapter KABEL te nemen , de plugingang in de computer kan gemakkelijk door trekken en stoten tegen de grote adapter kapot gaan ien ik heb dat vaak zien gebeuren.
Een adapter kabel die dus een kleine 3.5 plug en jack 6.3 contraplug (mono) heeft, zal je computer minder snel beschadigen.

Zeker de adapterdraad aan de tafel (met Gaffer Tape of met een knoop om de tafelpoot, zodat trekkrachten niet de laptop van de tafel kunnen trekken, een kapotgetrokken adapterkabel kost VEEL minder dan een nieuwe computer.

De microfoon moet laagohmig zijn (600 Ohm) om goed met een computer te kunnen werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet wat je bedoelt ik heb zelf ook zon snoer omdat ik ook een keer een mic erop aan wou sluiten...
echter werkt die niet zo optimaal. Het werkt wel en je krijgt er ook zeker wel geluid in.. alleen het werkt niet voor de volle 100% slimme is even een klein versterker er tussen gooien.... of nog beter een kleine mixer zodat je apart de microfoon kan afstellen.

Volgens mij zoek je zoiets: http://goo.gl/D1s3G
Meer ervan vind je hier: http://goo.gl/ua30f

Toegevoegd na 4 minuten:
en een simpel mixertje hoeft ook niet duur te zijn: http://goo.gl/3FG5F
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding