hoe kan je het geluid uitzetten van je camera op een samsung galaxy core?

Als ik een foto wil maken met mijn camera op mijn samsung galaxy core, dan hoor je elke keer een hard geluid. Hoe kan ik dit uitzetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.5K

Antwoorden (2)

Niet, dat geluid is verplicht 'aan' !

In het congres van de Verenigde Staten is een wet aangenomen die fabrikanten verplicht camera- mobieltjes uit te rusten met een sluitergeluid wanneer je fotografeert of video's opneemt.

De wet genaamd "Camera Phone Alert Act" bestaat al sinds 2007 en is bedoeld om mensen in de openbare ruimte te beschermen tegen het stiekem schieten van een foto of het opnemen van een video. De Amerikaanse volksvertegenwoordiger Pete King heeft de wet opnieuw op de kaart gezet en ingediend bij het congres.

Het geluid dat afkomstig is van het mobieltje moet voor iedereen hoorbaar zijn binnen een wettelijk bepaalde afstand. De vraag blijft hoeveel nut een dergelijke oplossing heeft. Mobieltjes zijn uitgerust met een luidspreker. Hou je vinger op de luidspreker en niemand hoort meer dat jij een foto of video neemt. De wet zal het stiekem fotograferen en/of filmen met mobieltjes naar verwachting niet tegengaan.

In Azië zijn dergelijke wetten al langer van kracht. Landen als Japan en Zuid-Korea hebben ervaring met de invoering ervan en fabrikanten hebben cameratelefoons aangepast.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Nederland geldt deze wet niet specifiek, maar omdat onze camera's en telefoon uit Amerika, Japan, Korea e.d. komen zitten ook wij er aan vast.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dit kun je heel simpel uitzetten. Gewoon het belvolume helemaal uit zetten (hiervoor moet je de camera wel afsluiten). Als je klaar bent met foto's maken zet je het belvolume gewoon weer aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dan het volume voor als je gebeld wordt. Je kunt dit zoals je waarschijnlijk al weet verlagen of verhogen met de volumeknop.