bestaan er veilige keyboards van derden voor android? ik lees veel over keyloggers ed.

Toegevoegd na 2 dagen:
Keyboard= applicatie die je dowoad op je mobiel en zo een ander toetsenbord hebt om op de tikken. De huidige/ default van htc is voor mij niet ideaal.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Het "keyloggen" heeft niets met het toetsenbord te maken.
Het operating systeem zorgt voor het opvangen van de toetsaanslagen.
Een keylogger kijkt mee naar het inputbuffer, de plaats waar de toetsaanslagen worden opgeslagen.
Reddie
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
@qrsimon , vergeet het woord "loggen". Dat gaat nergens over, en maakt het verhaal alleen maar onoverzichtelijker. Als je een toets aanslaat wordt de toetscode naar de computer gestuurd. Het is dan beschikbaar op een seriepoort.
Op dat moment kan zowel het os als een ander programma de toetsaanslag zien. Daar helpt geen lieve moeder aan.
Het heeft dus niets met het keyboard te maken.
Het 'keyloggen' is een begrip dat betekend dat speciaal voor dat doel geïnstalleerde software op een computer, de door de gebruiker gemaakte toetsaanslagen op zijn keyboard registreert en opslaat.
Degene die die software op die computer heeft gezet kan dan van buitenaf 'zien' wat de gebruiker heeft getypt.
Handig om achter passwords en pincodes te komen dus.

Keyloggers zijn dus malware programma's die ongemerkt, vaak door de gebruiker zelf, op zijn/haar computer worden gezet maar door anderen worden gebruikt om achter essentiële informatie van de gebruiker te komen.
Het importeren van een keylogger kan op heel veel manieren. Zo is het klikken op een link in een verdachte e-mail of het openen van schimmige internetsites al voldoende om een keylogger binnen te halen.
Als gebruiker merk je hier niets van, pas als je bankrekening wordt leeggehaald of je computer wordt overgenomen, maar dan ben je al te laat.

Keyloggen heeft dus niets te maken met het soort keyboard (toetsenbord) wat je gebruikt.
Je kunt je wel wapenen tegen dit soort software door goede anti-malware software op je computer te installeren en daarmee ook je computer of smartphone/ tablet whatever, te scannen op malware. Deze software zorgt er dan voor dat malware als keyloggers gevonden worden en onschadelijk gemaakt.

Een goed anti-malware software programma is bijv. 'MalwareBytes'. Dit programma heeft een 'Free version', dus gratis.