Heb ik nog recht op mijn aankoopbedrag in plaats van een tegoedbon?

Iemand verstand van deze zaken?
Mijn koffieautomaar is voor 3e keer stuk
Hierbij was ik voor derde keer naar winkel toe gegaan voor reparatie binnen een jaar tijd! Garantie is 2 jaar.
Winkel heeft mij een keuze aangeboden: *opnieuw laten repareren ( dat is voor 3e keer gebeurd)
*Een nieuw koffieautomaat (weinig keuze en als ik een betere wil moet ik nog 100 euro extra bijbetatel)
Of een tegoedbon waarvan ik een nieuw product binnen het bedrag kan uitkiezen. NOU VAN DIE WINKEL HOEF IK NIETS MEER! Alleen me geld terug maar dat willen ze niet doen en elk keer komen ze met een tegoedbon aan! Mijn Hoe kan ik dterugkrIemand verstand van deze zaken?
Mijn koffieautomaar is voor 3e keer stuk
Hierbij was ik voor derde keer naar winkel toe gegaan voor reparatie binnen een jaar tijd! Garantie is 2 jaar.
Winkel heeft mij een keuze aangeboden: *opnieuw laten repareren
*Een nieuw koffieautomaat (weinig keuze en als ik een betere wil moet ik nog 100 euro extra bijbetatel)
Of een tegoedbon waarvan ik een nieuw product binnen het bedrag kan uitkiezen. NOU VAN DIE WINKEL HOEF IK NIETS MEER! Alleen me geld terug maar dat willen ze dus niet doen en elk keer komen ze met die tegoedbon aan! Mijn vraag is dus... Hoe kan ik gewoon mijn aankoop bedrag terug krijgen en is het mogelijk om mijn geld uberhaupt terug te krijgen ipv een tegoedbon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
9 jaar geleden
Nee. Geld terug is geen recht maar een gunst. Dat die koffieautomaat niet goed is ligt niet aan de winkel, maar aan de fabrikant.
ronron1212
9 jaar geleden
Geen recht op geld dat is vrij normaal. Waarom schrijf je twee keer de vraag op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om een duidelijke uitleg te geven
@ronron1212
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt als een maandagochtend exemplaar. Ik zou verzoeken deze te vervangen door een ander exemplaar omdat afdoende reparatie niet mogelijk is gebleken. Mochten ze daar niet in mee gaan dan de koop laten ontbinden in verband met een ondeugdelijk product.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de app van Radar (Apptoinette) op m'n smartphone. Als je deze download zie je het juiste antwoord op je vraag. Je hoeft geen genoegen te nemen met de geboden oplossingen. Er is een 2 karige Europese beleidslijn.

Antwoorden (1)

Ja, dat heb je. Je voldoet aan de voorwaarden.
Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren?
Gaat u terug naar de winkel omdat uw product niet goed is? Bijvoorbeeld
omdat het kapot is gegaan binnen de verwachte levenstermijn? Dan is het
product ondeugdelijk. De verkoper moet zorgen voor een reparatie. Of hij moet
u een nieuw product geven. Bij een ondeugdelijk product hoeft u dus nooit een
tegoedbon te accepteren. Als u hem eenmaal aanneemt, dan is het later
moeilijk om daar nog op terug te komen.
Wat kunt u doen?
Is de kleding/het product ondeugdelijk? En zorgt de verkoper niet voor een reparatie of
voor een nieuw product? Zeg dan tegen de verkoper dat u de overeenkomst
ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het
defecte product. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt.
Let op: u kunt alleen uw geld terug eisen als:
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te
vervangen
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een
redelijke termijn
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet goed is
Gaat de verkoper hier niet mee akkoord? Stuur dan een brief. U kunt een
voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruiken.
Vervolgstappen
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
Naar de Geschillencommissie
Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper
is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De
Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij De
Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie op de website van De
Geschillencommissie.
Naar de rechter
Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om
naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan
eerst in.
Naar de rechter gaan zal duurder zijn dan een nieuw koffiezetapparaat, dit is dus niet de beste oplossing voor jou.