welk inear oortje past bij mij?

Helaas zijn vandaag mij inear oortjes kapot gegaan. Gelukkig heb ik nog garantie en dus wil ik morgen nieuwe gaan halen. Echter weet ik niet welke ik moet kiezen. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen. Mijn eisen:

-inear
-goede bouw kwaliteit
- (zeer) goed geluid

Ik luister vooral naar muziek zoals: the summer of 69, poisen en Queen. Beetje klassiek rock dus.

Prijs: onder de 150 zou fijn zijn.

Ik had overigens deze oortjes: Sony MDR-EX650AP dit waren erg fijne oortjes, echter kwamen de klanken van mijn muziek er niet goed uit.

Ii hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.headsound.de/Fischer-Audio-DBA-02/en
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die fishers lijken me goede oortjes. Ik zelf gebruik de monster turbine als in-ear. Niet te fel in het hoog. Heel erg goed midden gebied. Een mooie laag weergave met een hele goede sub-bass. En ze zitten ook nog eens lekker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@haelenaar die iirthes Zijn erg mooi! Maar hoe is het geluidskwaliteit bik wat rustigere muziek?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De turbines klinken gewoon goed bij elk soort muziek. Door het goede middengebied komen akoestische stukken ook heel erg mooi over. Je kunt ook goed de instrumenten volgen ook bij wat drukkere muziek. Ik heb diverse in-ears gehad. Ook duurdere zoals Shure SE530PTH en de Klipsch Custom3. Buiten dat je goed geluid wilt moet je ook een bepaald plezier beleven. De turbines heb ik nu al bijna 5 jaar en het plezier dat ik aan deze beleef is er elke keer weer als ik ze in doe. De duurdere types die ik gehad heb zijn inmiddels alweer weg omdat ze heel kritisch zijn naar het soort muziek die je erop afspeelt. En de turbine speelt gewoon alle soorten muziek goed af.

Antwoorden (2)

Hele lastige vraag omdat de ballans en klankkleur van oordopjes heel persoonlijk is.

Je kunt contact opnemen met de klantenservice van http://112oordopjes.nl zodat zij je zo goed mogelijk verder kunnen helpen als een van de keuzes hieronder niet je smaak is. Ik heb zelf de sony ex88 voor muziek en de Awei ES900i headset waarmee ik ook vaak muziek luister.

1e link
Alleen voor muziek- helder en goede bass weergave. Naar ons idee een goede klankkleur die voor pop/dance/rock/jazz geschikt is. Duurzaamheid van de oordopjes is heel goed.

3e link
Iets meer nadruk op middentonen. Hele strakke bas weergave. klankkleur ligt in de geluidszone van rockmuziek en popmuziek.

2e link
Je kunt ook voor AKG gaan. Dat is een headset met controllerfuncties voor android telefoons.

Verder in dezelfde categorie vind je verschillende Awei in ears. OOk headset en voor iphone of samsung.

De klank van headsets hebben altijd meer nadruk op hoge middentonen in verband met een duidelijke stemweergave. In het geval van rock muziek luisteren is dit geen nadeel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb zelf de Apple EarPods en de bass is geweldig net als het geluid (kan heel hard)

Toegevoegd na 1 minuut:
29 Euro in de online Apple Store maar is overal verkrijgbaar:
http://store.apple.com/nl/product/MD827/apple-earpods-met-afstandsbediening-en-microfoon