is het toetsenbord van een macbook uit hong kong hetzelfde als een normaal QWERTY toetsenbord?

Ik wil in hong kong een macbook kopen. Zit er op deze macbooks een qwerty toetsenbord en is de nederlandse taal in te stellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

QWERTY is de vrijwel globale standaard op het gebied van toetsenbordindeling, er zijn niet veel landen die daarvan afwijken. Vooral in Hong Kong, wat vrij internationaal georiënteerd is zullen ze de QWERTY standaard aanhouden. Verder staat er ook altijd in de specificaties wat voor toetsenbord er gebruikt wordt, vooral als het afwijkt van QWERTY. De taal zal je gewoon naar je eigen voorkeur kunnen aanpassen bij de setup, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en weet u toevallig ook of het wattage van de oplader hetzelfde is zodat ik in nederland gewoon kan opladen
Alle compters, en dus toetsenborden komen uit Honkong.
Dus hebben ze allemaal een QWERTY toetsenbord, tenzij anders vermeld.
Reddie
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Alle computers komen uit Hongkong...wat een kletskoek. Dat geldt ook voor de rest van het antwoord. In België is een azerty toetsenbord gangbaar.
Ja wel een QWERTY toetsenbord maar wel met chinese tekens erbij