wat is dit tikkende geluid bij deze tijdswaarneming 'klok'(zie filmpje)?

Tijdwaarneming bij paardensport.
Als je goed luistert hoor je iedere keer een tik wanneer er een seconde bijkomt.. Wat is dit?
Link: https://youtu.be/KUwTAKquJuE

Toegevoegd na 40 minuten:
Verdere info over zo'n tijdswaarneming is welkom. Het werkt via een controlepunt waar via fotocellen signalen binnenkomt. Dit controlepunt/ bedieningskastje met een tweeaderige kabel naar zo'n soort klok.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Via de luidspreker is er een secondeltik toegevoegd.
Voor toeschouwers die op de baan kijken en dan Door de tik de tijd meetellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou het? Lijkt me sterk want het tikje is zo zacht, denk dat het echt een onderdeel van de schakeling is...
Erna55
8 jaar geleden
Daarmee geef je zelf aan wat je antwoord is.

Antwoorden (1)

Het kunnen 2 dingen zijn: een toegevoegd geluid of het klikken van de relais in de kast.
Omdat er eigenlijk geen reden is waarom de leds/lampjes van de klok met een relais geschakeld worden (met transistors is het compacter, betrouwbaarder én goedkoper) hou ik het er op dat het een toegevoegd geluid is. Geen idee waarom ze dat doen.
Mochten het toch relais zijn, dan zou je er bij de overgangen van tientallen seconden, minuten, etc. een harder geluid moeten horen, mogelijk zelfs meerdere klikjes heel kort na elkaar.