Hoe krijg ik deze amerikaanse adapter stuk los?

De Amerikaanse adapter stuk zat er al aan vast. Die wil ik wisselen naar de Europese stuk. Maar ik krijg het stuk maar niet los, iemand een idee?

Picture for question
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Dit is geen Amerikaanse adapter, maar eentje die in o.a. in Engeland gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn oplossing is laten zitten en een verloop stekker er op . Ik die ooit eens in een de ANWB winkel gekocht . Een zakje met alle Stekkers die vaak voorkomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vraagt het niet ! Maar let op deze stekkers zitten vaak NIET op 220 apparaten .
paulus811
8 jaar geleden
kapperkort, zo'n setje gaat niet werken want dat is van een Europese stekker NAAR de buitenlandse. In dit geval moet het andersom en dat is een stuk lastiger. Omdat het een adapter betreft en van de UK is zal de 220v wel meevallen. Bijna elke adapter (deze ook, kijk maar op de sticker) werkt tussen 100-240volt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ken deze adapter, ze worden vak bijgeleverd bij externe harde schijven. Bij die van mij moet je iets indrukken en dan kun je de stekker verwisselen. Deze adapters werken tussen 100 V en 240 V.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is geen stroomadapter, over de spanning is in principe niks te zeggen. Het is absoluut een Britse stekker. Zij zijn samen met ons al weer een hele tijd op 230V. Wij kwamen van 220V, zij van 240. Het apparaat wat aan het snoer hangt zou dus zonder probleem op ons stroomnet moeten kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
haabee: dit is een 12 V= adapter die idd tussen 100 en 240 V~ werkt.

Het beste antwoord

Vlak onder de stekker zie je een half maantje met "open" erop. Deze naar voren schuiven en dan kan je de kop er zo uittrekken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
INDRUKKEN
Bordensteker
8 jaar geleden
Op deze foto’s van een verwante adapter kun je zien wat erachter zit:
https://picx.xfastest.com/clivehuang/PHILIPS_WOOX_BR1X/PB133197.JPG
https://picx.xfastest.com/clivehuang/PHILIPS_WOOX_BR1X/PB133195.JPG En het antwoord van ff lijkt dus te kloppen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Trouwens dat is een UK stekker geen US