... waar de smurfenhuisjes staan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

van rechts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit het magazijn van Albert Heyn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
van de hand van schrijver Peyo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit de grijze massa van Peyo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Smurfen, de getekende blauwe figuurtjes van Peyo, zijn pas echt doorgebroken met hun avonturen op tekenfilm. Eerst kwam de film "De fluit met de zes smurfen" in 1976 (speelduur in Nederland en Vlaanderen 74 minuten). Daarna, van 1981 tot 1990, kwamen 427 avonturen uit in afleveringen van ongeveer 11 of ongeveer 22 minuten (samen 95 uur televisie, reclametijd niet meegerekend, begin- en eindtune wel).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Smurfen zijn dolende mensenzieltjes van te vroeg gestorvenen. Nog niet rijp voor het eindoordeel komen zij terecht in het dorp van smurfenjam en paddestoel, Asrael en Gargamel.

Een soort van vagevuur maar dan op z'n smurfs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit een waterkraan waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit het blauwe brein van Pierre Kartner.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als goed is uit de waterkraan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zou je toch echt aan de tekenaar zelf moeten vragen. Misschien had hij wat geestveruimende middelen gebruikt en kwamen zo de Smurfen tot leven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waterkraan.