Hebben er in Madame Tussauds ooit beelden gestaan van de Zangeres Zonder Naam, Johnny Jordaan, Willy Alberti en Tante Leen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nee.

Willeke Alberti wél (in 1995), maar haar vader niet.

Wel zijn er in Amsterdam een stenen beelden van Johnny Jordaan en Tante Leen te zien. Zie http://www.tripadvisor.nl/LocationPhotoDirectLink-g188590-d3724766-i135900286-Johnny_Jordaanplein_Beeld_Johnny_Jordaan-Amsterdam_North_Holland_Provinc.html en http://www.tripadvisor.nl/LocationPhotoDirectLink-g188590-d3724766-i135900286-Johnny_Jordaanplein_Beeld_Johnny_Jordaan-Amsterdam_North_Holland_Provinc.html#135900296

Toegevoegd na 29 minuten:
Op http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centrum-noord/regionaal-nieuws/artikel/2016961/tussen-beelden-en-iconen.aspx staat wel te lezen dat Maria Carlier samen met haar tweelingzus Marga voor Madame Tussaud portretten van Dorus, André van Duin, Willeke van Ammelrooy en de Zangeres zonder Naam gemaakt heeft. En op 6 november 1974 stond in de Nieuwe Leidsche Courant dat de Zangeres zonder Naam de eer te beurt viel om tussen de groten der aarde als wassenbeeld ln het Amsterdamse museum van Madame Tussaud te kijk te worden gezet. Maar er is nergens melding van te vinden dat dit ook werkelijk gebeurd is. Alleen dat ze daarvoor in de pauze van haar optreden in Breda op maandagavond 4 november 1964 voor de eerste keer geposeerd had (dat staat in het Leidsch Dagblad van 6 november 1974).
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw antwoord.