is films kijken op www.filmspret.com wel legaal ?

ik kijk graag films met ondertiteling en dat doe ik op www.filmspret.com .. er is mij verteld dat het niet legaal is ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Als het gratis is is het illegaal, omdat dan de films zijn geüpload,
moet je ze kopen, is het (meestal) legaal.
Maar eigenlijk doe je niks illegaals.
Een film op internet zetten mag niet, terwijl het kijken voor jezelf legaal is (als je die film nou aan anderen geeft of op DVD brandt, dan is dat wel weer illegaal).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het EU-verdrag betreffende computercriminaliteit dat toegepast werd door alle EU-lidstaten is het streamen en downloaden voor eigen gebruik, waardoor je anderen geen rechtstreekse schade kan berokkenen, niet strafbaar.

In de wet van 3 augustus 2012, houdende instemming met (bovenstaand verdrag) wordt in artikel 6, °2 gesteld dat:

"2. Dit artikel mag niet zodanig worden uitgelegd dat sprake is van strafrechtelijke aansprakelijkheid wanneer de in het eerste lid van dit artikel bedoelde vervaardiging, verkoop, verkrijging voor gebruik, invoer, verspreiding of andere vormen van beschikbaarstelling niet bedoeld zijn voor het plegen van een overeenkomstig de artikelen 2 tot en met 5 van dit Verdrag strafbaar gesteld feit, zoals voor het geautoriseerd testen of beveiligen van een computersysteem."