Hoe kan je een Mkv bestand afspelen?

Het lukt met Vlc Media Player maar dan gaat ie haperen.
Ik heb ook een speciale Mkv player gedownload maar die zegt problem playing the file. Het is een Mkv bestand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kan je zorgen dat je hardware acceleration instelt op je mediaplayer, MPC-HC kan je hiervoor goed gebruiken, je hebt dan wel een codec pack nodig.

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=7231&s=775&r=

Dit codecpack installeert vrijwel alle codecs en MediaPlacyerClassic-HC welke je tijdens de setup al aan kan geven of je GPU(videokaart) mee kan laten werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (2)

Ja dan is het iets mis met je bestand. Als het zelfs mkv player het niet kan afspelen kun je gewoon vanuit gaan dat je bestand slecht is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onjuist. MKV-player kan wel MKV bestanden openen, als er echter geen codecs geinstalleerd zijn op de PC kan hij ze niet decoderen. VLC heeft codecs ingebakken dus vandaar dat het met VLC wel lukt. Het bestand hoeft dus zeker niet broken te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Mr dat klopt maar als het bij VLC player ook happert dan kan het ook.met dat bestand iets aan de hand zijn of niet
Toen ik zo'n bestand met VLC afspeelde en hij haperde had ik een update vanVLC nodig
Daarna perfect