Is Rob van liempt een fictief personage in de docu "alles voor een lach" ?

Geen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K
Antoni
10 jaar geleden
Ik heb een vergelijkbare vraag. Is Laurens Kristof uit de show Rebel van Léon van der Zanden een fictief personage? Dat vraag ik me ook nog steeds af. Laurens Kristof was, net als Rob van Liempt, een cabaratier die op het punt stond door te breken, maar wiens doorbraak uiteindelijk niet heeft plaatsgevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rob van Liempt heeft nooit bestaan Antoni.
Antoni
10 jaar geleden
Ja, precies, Pelle, Rob van Liempt heeft nooit bestaan. Léon van der Zanden spreekt in zijn show Rebel over een cabaretier/schrijver Laurens Kristof. Die heeft volgens mij ook nooit bestaan, maar Léon van der Zanden spreekt in zijn show over hem, alsof hij wel heeft bestaan. Na een voorstelling van hem heb ik hem eens gevraagd of het allemaal wáár was, wat hij had verteld. Hij zei natuurlijk "Ja", maar Léon lijkt me ook iemand die mensen graag voor de gek houdt, ook na afloop van zijn voorstelling... Daarom heb ik nu gewoon dezelfde vraag over Laurens Kristof als de vraagsteller over Rob van Liempt.

Het beste antwoord

Het duurde bij mij ook wel even en tijdens de uitzending was ik ook al druk aan het Googelen. Maar de cabaretier Rob van Liempt bestaat inderdaad gewoon helemaal niet.

Dat neemt niet weg dat ik uiteindelijk ook haast van de bank rolde van het lachen! Het was zó briljant in elkaar gezet! Bij de laatste omschrijvingen van 'het incident' begon ik echt ernstig te twijfelen en toen Hans zijn lach niet meer kon houden, wist ik het pas echt zeker.

Wat mij betreft een historisch stukje televisie wat waarschijnlijk helaas nooit de erkenning gaat krijgen die het verdient. Humor voor de fijnproever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, hij is fictief. Als er namelijk echt in de jaren negentig van de vorige eeuw een Rob van Liempt cabaretier was geweest bij de Comedy Train, die door een tragisch ongeval van het podium verdween, dan had informatie over hem op internet moeten staan. Hij was volgens de docu namelijk een groot talent. Dan zou vast een Peter R. de Vries zich in het mysterie hebben vastgebeten, en hadden wij erover gehoord en gelezen.
Nee, het is geen documentary maar een 'mockumentary'.
Amadea