Waarom doden die mensen in witte pakken uit hunger games 2 die oude bruine man uit district 11?

Ik was the hunger games 2 aan het kijken toen kitniss en pitt een speech aan het voorbrengen waren en op het einde van hun speech deed een oude bruine man uit district 11 zijn vingers in de lucht en floot maar inneens kwamen die mensen in witte pakken ze namen hem mee en schoten hem dood ,ik vraag me af waarom hij dood moest en het was ook in andere districten ,de mensen die hun vingers in de lucht stoken dat die gedood werden ,waarom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Met het in de lucht steken van je vinger en dat deuntje fluiten geef je aan dat je achter Katniss staat en dat je je afzet tegen het heersende regime. Het is een vorm van vreedzaam protest. Deze manier van verzet wordt door de Elite niet geaccepteerd en bestraft met de doodstraf. Iets dat helaas niet alleen in films gebeurd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heet ook wel burgerlijke ongehoorzaamheid.