is 'i am khan' waargebeurd?

pas geleden de film gezien, waarbij mij verteld werd dat dit waargebeurd is.
maar ik kom er niet aan uit ... aangezien het niet helemaal duidelijk wordt vermeldt.
dus wie kan mij vertellen of het verhaal (gebaseerd is op) waargebeurd (is)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Nee, het is grotendeels fictie en slechts losjes gebaseerd op een enkele ervaring bij de Amerikaanse douane.

http://namebrandlindsay.com/2010/02/22/this-must-be-how-indians-felt-after-slumdog-my-name-is-khan/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
sorry, zie nu dat ik in mijn vorige reactie perongeluk een e heb getypt waar een a behoort te staan! het probleem is dat mijn engels niet zo ontzettend goed is .... ik kan me ermee redden ... maar zulke lappen tekst wordt voor mij net wat te veel om te lezen .... dan raak ik het spoor na een paar alinea's bijster. Bedankt voor je antwoord .... tot nu toe het beste antwoord voor zover ik het nu kan overzien . ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@DLG
Ik zal een vertaling geven van enkele zinsneden. ;) De BBC:
"Over het geheel genomen is 'My Name is Khan' een op fictie gebaseerde film, verteld met het realisme van het 'raciaal profileren' op Amerikaans grondgebied." NPR:
"Als moslim-ster in een voornamelijk Hindoeïstisch land, zegt Khan altijd al geïnteresseerd te zijn geweest in de uitdaging om een fictief verhaal rond een waargebeurd incident te weven." Milli Gazette:
"Het verzonnen verhaal en het realisme komen bij elkaar om duiding te geven aan de moslim-identiteit." Lindsay (de bron in het antwoord zelf) geeft een lijst van scènes in de film die simpelweg niet kunnen kloppen.
Eén van de voorbeelden die ze geeft betreft een presidentieel diner waarbij alleen christenen welkom zouden zijn.
Lindsay geeft (terecht) aan dat een dergelijk beleid van geen enkele president gepikt zou worden en dat (ik citeer) "zelfs Bush ervoor gekruisigd zou zijn."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je wel Rabelais! *is blij met vertaling*
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@DLG
Heel graag gedaan. :)

Andere antwoorden (1)

Ja, het was gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een echtpaar dat in de Verenigde Staten. Het werd bevestigd door een van het verhaal ontwikkelaars van de film.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bron bevat één persoon die, zonder verdere argumentatie, beweert dat de film op waarheid is gebaseerd omdat een van de schrijvers van de film dit blijkbaar heeft gezegd, twee die het niet weten, en twee die aangeven dat de film níét is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Misschien heb ik iets gemist, maar als bron voor jouw antwoord vind ik deze daarom niet bijster sterk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
deze had ik zelf inderdaad ook al gevonden .... maar zoals Rabeleis terecht zegt: het is dus niet heel duidelijk.
In ieder geval bedankt :D