VERKENNEN "DUISTERE" KANT
Mensen vinden het vaak boeiend om de "duistere kant" te zien. Het horror genre is dan ook min of meer een verkenning van een gebied wat eigenlijk te gruwelijk is en vaak te ondenkbaar is in het "echte" leven.

LAATSTE HORRORFILMS
De laatste jaren zijn er - naar mijn idee - niet veel goede horror films gemaakt. Vele horror films zijn erg cliche en kunnen dus erg weinig verrassen. De beste (nieuwere) horrorfilms die ik gezien heb de afgelopen jaren, is toch Event Horizon en Drag Me To Hell. Event Horizon is pure mind #### wat het echt zo eng maakt. Drag Me To Hell heeft ook een paar "verrassingen" en er zit ook goede humor in.

BLOEDERIGE HORRORFILMS
Als je het meer of de horror films met veel bloed hebt, zoals de Saw films, Texas Chainsaw Massacre (oude, de remake en de prequel : The Beginning), The Hills Have Eyes (oude en de remake) Hostel 1+2, dan is vooral "het-kan-jou-ook-gebeuren-gevoel" wat mensen hopen te vinden tijdens het kijken. Ze kunnen zich dan erg makkelijk indenken dat er een mens of mensen daadwerkelijk zo ziek zijn dat ze zo'n bloedbad aan kunnen richten. De enige film die in dit opzicht indruk op me gemaakt heeft is Hostel, omdat ik daadwerkelijk geloof dat een hele hoop mensen gewoon ziek zijn en ervoor zouden willen betalen om een ander voor eigen plezier te pijnigen en verminken tot de dood. Het is erg herkenbaar, denk maar bijvoorbeeld aan alle oorlogsmisdaden die er plaats vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Spanning, schrik => Adrenaline!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gevoel van afgrijzen en schrik en toch weten dat jij gewoon lekker veilig op je bank zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ondenkbare toch bedacht, en dan in z'n meest vreselijke vorm, de werkelijkheid is al saai genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mensen" vinden horror niet zo geweldig, wel zijn 'er' mensen die dat wel vinden. Dat zijn mensen, lijkt me zo, wiens emoties zodanig afgevlakt zijn, dat ze in het dagelijkse leven als zombies rondwaren zonder nog ergens van te schrikken of iets bij te voelen.
Alleen bij extreme beelden 'voelen' ze weer dat ze leven.
Die afvlakking van gevoelens kan altijd al aanwezig zijn geweest, maar bv. ook ontstaan door te veel horror kijken.
Ik ben niet snel voor verbieden, maar voor kinderen zou ik het absoluut willen verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd van horror en mijn emoties zijn afgevlakt? Ik kijk net zo graag naar Planet Earth,, en andere natuur series, WallE, en beneen echte documentaire liefhebben...
En dan noem je me "emotioneel afgevlakt"..... *snik*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ajjaj, er bestaan dan wel véél afgevlakte mensen zu?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vooroordelen honni...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, zit ik vol mee!
Horror bestaat al heel lang. Veel mensen vinden het heerlijk om te griezelen. Enge films fungeren als een uitlaatklep, alles even lekker vergeten!