Rond die datum is de overgang van het ene naar het andere sterrenbeeld. Het luistert nauw hoe laat en waar je geboren bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1
Je moet het exacte tijdstip en de plaats weten. Aan de hand van allerlei tabellen en berekeningen kan dan worden bepaald onder welk sterrenbeeld je valt. De planeten houden zich niet precies aan onze kalender en ook niet aan menselijke bedenksels als schrikkeljaren. Door al deze factoren is 23 september soms weegschaal, soms maagd.

Toegevoegd na 15 minuten:
De planeten niet, de sterren niet, en ook de manen niet.

Toegevoegd na 16 minuten:
En ik kan het weten want ik ben van 22-09.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Heb je je antwoord verwijderd en veranderd Sherpa?
Ik krijg in mijn mail 2 reacties van je zien die ik hier niet meer terug kan vinden... Er stond iets van: @Kristal: je spreekt jezelf tegen - en - als je het dan zo goed weet geef dan ook goed antwoord- of zoiets? Heb ik je per ongeluk beledigd of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, mijn eerste antwoord was blijkbaar niet helemaal duidelijk.
Hoi, ik ben ook jarig op 23 sept. Ik ben weegschaal. De bovenstaande antwoorden zijn helemaal juist. Het is wel soms vervelend als je een horoscoop wilt lezen en er staat dat t/m 23 sept nog maagd is, dan klopt de voorspelling voor je gevoel niet (anders ook niet, haha!). Volgens mij staat het wel op internet. En vraag aan je moeder hoe laat je geboren bent! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maagd, ervan uitgaande dat je in 1995 geboren bent. Zou je twee jaar later op 23 september geboren zijn dan zou je sterrenbeeld Weegschaal zijn. Dat komt omdat 365 dagen net iets korter zijn dan een jaar. Daarom verspringt de stand van de zon ten opzichte van de Aarde in de loop van 4 jaar waarna correctie volgt door middel van een extra dag in een schrikkeljaar.

Uiteraard volgt uit bovenstaande dat het tijdstip van de dag ook van belang is omdat verspringing van het ene naar het andere zonneteken ergens in een etmaal plaatsvindt. Maar in 1995 gebeurde dat pas op 24 september 22 minuten en 40 seconden na middernacht GMT, oftewel nog een uur later MET. Ook met zomertijd val je nog binnen het bereik van het sterrenbeeld Maagd.

Astrologie is een boeiend fenomeen is maar de wetenschappelijke grond ontbreekt. Zeker de tijdschriftenhoroscopen, die voor een twaalfde van alle mensen opgaan, kloppen altijd, oftewel het is niet meer dan puur vermaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds dit jaar ben je duidelijk en definitief een maagd.

Zie het artikel over het dertiende sterrenbeeld in de onderstaande link:
"Indeling sterrenbeelden op zijn kop"

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/15/indeling-sterrenbeelden-op-zn-kop/